Kawan-Kawan

water 'broke'


posted by ceklala

No comments

aku pun tak taulah ngape tetibe perkataan 'water broke' ni muncul dalam kepala otak aku. 

sebenarnye aku tengah minum soya then terpandang botol air masak aku. nak cite pasal air then tetibe muncul perkataan water + broke! hahaha. aku bukan nak cite air ketuban aku pecah ke ape yek, takde kene mengena pun sebenarnye hehe


korang rase korang minum air dengan secukupnye tak? dalam sehari bape gelas air korang minum? ye sume orang tau wajib minum 8 gelas air sehari kan tapi memang confirm2 tak kan dapat cukupkan 8 gelas tu kan. ye korang memang kan. mentang-mentang air masak tu takde color, takde rase sedap so korang pun taknak minum kan! tak bagus ye anak2.

kite kene minum air dengan secukupnya bagi mengembalikan bendalir dalam badan kite. bile kite berpeluh maka kurangla air dalam badan. same jugak bile kat opis dok dalam aircond yg 16 darjah celcius macam aku ni sebenrnye sangat2 penting untuk minum air yang cukup! kalo tak cukup?

kalo korang rase badan korang lemah tak bermaya itu pun salah satu tanda kekurangan air dalam badan. sama jugak kalo korang tengok kulit korang kering dan kusam itu pun sebab tak cukup air! nak cantik untuk para gadis? sile minum air suam dengan banyak dan secukupnye! skang ni pun banyak dah produk kat pasaran yang berasaskan air. sebabnye tau kite memang malas minum air. so itu jela cara badan kite cukup dengan air.

same jugak bile kite terasa lapar. kadang-kadang itu bukan sebab lapar tapi dahaga. badan kekurangan air. cuba test bile rasa lapar minum air masak segelas. tunggu 10 minit. kalo rasa lapar itu hilang maksudnye memang anda dahaga bukan lapar. tapi kalo perut berbunyik, tu namenye memang lapar!hehe

bile badan cukup air memang akan nampak kesannye. tak caya? cubalah! =)