Kawan-Kawan

Wanita Menjadi Mangsa


posted by ceklala

2 comments

assalamualaikum..;)

arini kene bersopan skit. tak leh nak maki2 cakap tak elok. sebab aku pose arini. hehe. alasan kan? hahahah. bukan pose ganti yek. tapi pose sunat isnin dan khamis. yela ni jela cara kalo nak maintain badan cara paling berkesan! tak yah la sampai tak makan sampai rase nak mati kan. takyah susah2. nak senang? puasa! hahah paling bagus yek ;)

terbangun pagi tadi kul 4.45am. terus buat air horlicks. nak makan? malas nak masak. cukupla tu kan horlicks, air suam 2 gelas and kurma. tak leh tahan? haishh. ko ingat budak kecik ke hape kan hahaha

semalam date aku cancel. why? ntahla. manusia ni memang pandai berjanji tapi nak tunaikan sangat susah! sebab tu aku selalu cakap insyaallah. sebab maksud insyaallah tu sendiri is 'dengan izin allah'..yela kalo ckp janji kang wajib tunai kan? tak tunai nanti kat akhirat dituntut ye jangan tak tau tu. kalo agak2 tak bole cakap awal2. ni suke sangat janji bukan2 lepas tu ilang! haish

kalo kene tgu 10 min takpela lagi. ni smpi 2 jam! ingat aku takde keje lain? nasib la aku buang masa dekat mph midvalley tu. dapat la gak buku 2 buah. 1 buku motivasi 'jangan bersedih lagi wanita' dan jugak novel dari aisya sofea tajuk 'yang sebenarnye'. siyes aku bukan spesies suke menunggu. sangat jarang kalo ko nak tengok aku datang lambat bile dah janji. yela itu dikira komitment kan?

pagi ni sambil blogwalking sempat dengar riuh pagi era. topik pasal wanita yang menjadi mangsa. name pun wanita kan. aku ni cam dah cukup redha dah dengan ape yang jadi kat aku. kene tipu? hahah dah selalu sangat kot. 

mungkin sebab aku ni spesies tak suke menghampakan orang dan tak suke nak main2kan orang kot. hidup mesti diteruskan. ape yang jadi sumenye sebagai pengajaran untuk kite lebih tabah menghadapi kehidupan. pengalaman itu penting. memang tak semuanya indah tapi sekurang2nya kite belajar dari kesilapan.

jangan menyesal. sebab semuanya tu telah pun ditentukan sejak azali lagi. buat jela ape yang ko nak buat selagi bole. asal tak malukan mak ayah sudah. memang takde manusia sempurna dalam dunia ni. ;)

cantik kan mata die! cane ek nk make up mata camni??

2 comments