Kawan-Kawan

Vaseline dan kegunaannya


posted by ceklala

No comments

morning!

lame dah tak kongsi petua ngan korang kan. so arini nak share skit petua yang aku buat.

any petua yang ko baca dalam ni sume aku dah try dulu ye. dapat hasil baru aku perturunkan kat sini. takdenye main belasah letak. kang buatnye makin teruk lepas korang guna petua aku ni sape susah? aku jugak kan?kikikikhki


ni la vaseline nye. ade yang tak tau ke? kesian. 
pi carik kat farmasi banyak :)

nak ikutkan banyak petuanya. tapi yang selalu aku guna vaseline ni memang untuk sapu kat bibir. bibir aku sangat la kronik keringnye weh. tensen aku. memang tak bole langsung pakai lipstik! confirm lepas tu menggelupas cam ular bersalin kulit!

buruk weh!

memang aku amalkan pagi dan malam sebelum tido sapu vaseline ni kt bibir. mase aku kat mekah pun kulit aku jangankan bibir, dengan muka2 kering menggelupas aku pi carik vaseline ni kt sane. lupe bawak dari sini. alhamdulillah pas sapu ok skit.

tu sume orang tau yang bole sapu kat bibir, muka, kaki tangan, tempat2 yang kering. 
 
tapi lagi satu petua aku nak share is Vaseline ni jugak bole melebat dan memanjangkan bulu mata! sape taknak bulu mata panjang dan lebat tanpa guna bulu mata palsu kan?
 

panjang dan lebat!

caranya mudah. korang just amik vaseline tu letak kat jari then sapukan di bulu mata korang. jangan sampai kene mata pulak tau. 
 
sapu sambil urut2 bulu2 mata korang tu selai demi selai. cara untuk memanjangkan adalah mase urut tu korang tarik skit ke dari hujung ke hujung slow2 k.

bole jugak sapu pada kening korang. janganla letak bebanyak sangat k. sapu rata2 la. insyaallah berkesan sebab aku dah cuba! memang nampak hasilnya tapi korang kene rajin skitla buat k

sekian untuk petua hari ini.


selamat mencuba! :)