Kawan-Kawan

Menanti Menantu


posted by ceklala

No comments

harini agak lambat jugak mengupdate..selalunye pagi2 masuk opis terus membuat kerja2 rutin harian iaitu bukak blog, update and blogwalking tapi harini tukar skit. buat keje opis dulu sampai siap! barula tenang skit hati ni nak update or nak buat pa pe kan hehe.

selalunye kat opis ni memang camni. time nak cuti time tu la banyak giler keje. tapi time taknak cuti tu takde plak keje tu datang! hahaha..pelik kan?

ok pagi tadi lepas siap sume keje umah sempatla tengok tv, astro prima. tengok cite 'menanti menantu' lakonan nora danish. cite ni pasal die mintak ayah die belikan laptop tapi syarat bapak die adelah kene cari calon suami dalam masa 2 minggu! eh giler hape!! hahaha nasibla mak ayah aku tak macam tu hehe

macam2 laki die jumpa, ade macam tu ade macam ni hehe. last2 calon yang die jumpa adelah yang die rase memang bukan calon yang sesuai sebab die pernah gado dengan sorang mamat ni pasal mamat ni ingat die nak curik laptop. sedangkan die datang tengok2 je. itulah orang cakap jodoh depan mata hehe. dok sibuk cari yang jauh2 padahal yang gado selalu tu la jodohnye! hahaha

kepada yang single tu tp mak ayah dok sibuk suh kawen korang buat ape yek? pekak kan telinga? tak balik kg? ish tak kanla sampai tak blk kg kan? aku memang buat tak tau jek. bile orang tanye aku ckp je tahun depan! hahaha padahal dah bape kali punye tahun depan dah aku cakap. lantakla kan janji aku bole lari dr soalan cepumas nih hehe.

ingat senang ke nak cari calon suami nih? tak kan nak main tangkap muat jek kot? aku bukanla memilih sangat pun. cuma yang ikut agama jela cam beragama, keturunan yang baik2, berharta (yang ni pada aku cukupla kalo dah stabil dan bole tanggung anak orang kan hehe) yang last ni aku lupa. ape die ek?? itu kire memilih ke? kalo lelaki bole pilih nak cari pompuan yang cantik, berharta, beragama dan dari keturunan yang baik2 pada aku tak salah jugak kalo pompuan jugak nak cari yang ade kriteria macam laki cari tol tak?? hmm ke aku salah nih??

alhamdulillah mak ayah aku takdela nak bising2 sangat pasal jodoh. cuma adela tanye2 aku kawan dengan sape sume. aku pulak jenis akan bagtau atleast mak aku. yela tanye pendapat orang tua kan ok ke tak. dorang nak desak2 pun buat ape? kang kalo baru kawen pastu cerai ha cane??! dan alhamdulillah jugak aku dapat mak ayah yang sporting, yang tak memilih sape bakal menantu die. cukup pada dorang yang bakal menantu dorang bole jaga anak die dengan baik, stabil dan kukuh serta bukan kaki pukul! hahaha

so far aku happy dengan life aku skang. memang seronok tengok kawan2 kawen, ade anak sume tapi aku tetap yakin jodoh tu ade cuma lambat skit je =) sabar ye...

tahniah untuk kawan aku cik annas araby yang akan bernikah dengan pasangannye anis kalo tak silap aku esok, eh perasan tak name dorang? annas dan anis? hmm serasi nih! moga kekal bahagia hingga akhir hayat. tak lupa buat kawan sekolah aku rabiatul adawiyah yang akan bernikah hari sabtu. dan yg terakhir selamat bertunang buat bff aku cik sabrina dengan pasangannya. moga jodoh mereka ini sume diberkati dan kekal bahagia hingga akhir hayat