Kawan-Kawan

Resepi Mudah Meatball


posted by ceklala

No comments

hai

lama tak cite pasal makan-makan kan? aku memang tak leh dipisahkan dengan makanan. nak-nak makanan yang sedap menijilat jari! hihihi

sape tak suke makan ye dak. aku suke makan dan jugak suke masak. tak reti sangat masak pun tapi cubala. mana tau dari tak pandai bole jadi pandai ye dak. so semalam bosan-bosan tak tau nak makan ape untuk malam, tetibe teringin meatbal ikea!

yela sejak kat ikea meatball dah kene stop pengeluaran kat mane lagi nak cari ye dak. sabtu ritu jela pi makan bakso kat janda baik. sedapppppppp! tapi arini taknak cakap pasal bakso, nak cakap pasal meatball. nak kongsi resepi meatball buatan sendiri. nak tak??


ini resepi malam tadi. meatball creamy mushroom.

menu ni aku makan dengan spageti. takat makan meatballs je mane kenyanggggg. ini meatballs buat sendiri yek. bukan beli da siap. saje testing2 semalam. senang jek.

Bahan-bahan:

daging kisar
bawang besar
black pepper
paprika
breadcrumbs
tepung gandum
garam

korang just campurkan sume skali then bentukkan macam bola kekecik k. ohh jangan tanye aku sukatan sebab aku masak tak pernah main sukat pun. dok main tuang jek hihi soryyyy

aku rebuskan sekejap sekali dengan spageti. lepas dah rebus dalam 10 minit tu aku goreng kan pulak. barula sedap! garing di luar dan lembut di dalam! tadaaaaa siap! senang kan? aku memang jenis masak yang sesenang je. ape yang ade kat dapur tu aku bedal je. janji sodap!hihi

untuk gravy atau sos tu bole buat ikut suke. nak makan macam tu je pun bole cicah sos cili, takpun makan cam aku ni ha dengan spageti ngn mushroom sauce! sedappp!

selamat mencuba! =)