Kawan-Kawan

Ko ingat ko CANTIK??


posted by ceklala

No comments

Cantik..

ko rase ko cantik ke? aku? kalo tanye aku jawapan aku mestilah tak! hahaha. sebenarnye definisi cantik itu sangatlah meluas. ade orang kata cantik tu bile mempunyai rupa dan tubuh badan yang sempurna. ade jugak yang kata cantik itu adalah keyakinan yang ditunjukkan. aku memilih pendapat yang kedua semestinye iaitu keyakinan. sebab bile kite berkeyakinan ko pakai lah ape juga pun ko tetap nampak cantik

nak nampak cantik kene pakai barang branded? sape cakap? ko ingat kalo ko pakai sume barang branded orang tau? tak okeh. skang ni dah bape banyak barang tiruan? semestinye ke barang yang ko beli dkt kedai mahal tu confirm tulen? pernah dengar dulu ade kes barang kat klcc tiruan?? hahahah. ni la die. pada kite bile masuk kedai mahal2 tu confirm tulen. tak semestinye ye. tag harga bole dibuat. tampal jek. settle!hehe and aku takdela kate sume barang tu tiruan. tidak sama sekali!

aku ade jgk beberapa barang branded. tapi aku tak obses. janji cantik dan selesa pakai sudah =)

pernah dengar pepatah 'biar papa, asal bergaya'?? semestinye pernah kan. aku bukan spesies macam tu. pada aku cukup asal tak membawa mudarat pada aku dan aku tengok cantik cukup!hahaha. ade orang suke orang nampak die mewah. baju branded, makeup branded tak main cikai2 nanti kulit muka jadi cam tar jalan, makan pun nak tempat mewah tak mainla warung tikus kt kg baru. kirenye sumenye die lebih la dari orang lain! memang tak bole kalah.

agaknye kalo orang lain lebih dari die nanti die jadi cane yek? allergic gatal2 satu badan ke ape??hahaha

sebahagian barang2 yang wajib ade untuk aku pakai seharian ;)

aku pakai je barang pa pe asalkan pada aku sesuai dengan aku. macam produk2 yang aku pakai atas ni la. bukanla bile tak pakai aku tak cantik. tapi lebih kepada penjagaan je sebenarnye. aku ni manusia yang paling malas nak kelebek muka depan cermin haha. aku pakai yang penting pastu dah! cam make up pun same. takdenye nak touch up sampai 10 kali hehe. bukan ade orang nak tengok pun kan? takat muka je nak nampak cantik tapi lain cam hape buat ape kan??

dulu time study aku sangat malas! aku hanya cuci muka and pakai moisturiser then pakai bedak baby. cukup! utk bibir pun pakai vaseline jek tau hahaha. punyela malas kan. cuma skang ni je barula nak make up skit2. sebab kawan2 aku sume dah bising! tukar skit2 dress up and style. cukup!hehe dan aku adelah pengguna loreal paling setia selama 8 tahun! pasni aku nak tukar pakai lens pulak. before ni pernah pakai tapi biasela, aku kan malas!hahahah

mase besday party kawan aku sabtu lepas kt ampang =)

hidup ni biarla seadanya. sebab sumenye hanya pinjaman sementara. bile tengah senang kite kene sentiasa ingat time susah jugak. sebab allah bole tarik semuanya sekelip mata! sentiasa bersyukur dengan apa yang kite ade.

alhamdulillah...