Kawan-Kawan

Single..or..Couple?


posted by ceklala

No comments

kekadang terasa cam mak-mak pulak bile dok bagi pesanan la bagi petua la hehe. tapi ape salahnye kan? sekadar berkongsi je pun, bukan aku mintak bayaran ke hape kan??hehe

assalamualaikum!
When you're SINGLE, All u see are happy couple. 
When you're COMMITTED, All u see are happy singles.


memetik kata-kata dari seorang kawan baru di facebook. betul ke dengan kenyataan tu?? kadang-kadang bile tengok dan renung balik ade jugak benarnye. tapi pada aku ini sume adelah komitmen. ade orang yang umur dah 30an pun still tak bole nak bagi komitmen. dirasakan bile ade komitment sumenye tak bole dibuat. nape macam tu ek?


pada aku tak semestinye bile ade komitmen macam tu ko tak bole buat ape yang ko suke. just be urself. berbincang adalah cara terbaik. kalo ko suke travel macam aku ni, dan bakal pasangan aku tak suke kan, jalan terbaik adalah berbincang. bolekah still buat bile dah ade ikatan? kenela bertanya. jangan suke buat spekulasi atau andaian2 awal. ni tak tanye lagi dah tau orang tu tak kasi. mane tau die berminat and bole join sekaki. ha!sape yang untung? anda jugak kan! bukankah membuat segalanya bersama dapat mengeratkan lagi hubungan :)
tapi kene adil! janganla nak ikut kehendak ko sorang jek mek!  kalo die minat bola katekan and ajak anda menonton bersama, apa salahnye anda join! jangan lak ko buat muka! kalo die bole berkorban dengan minat travel anda apa lah salahnye anda pulak sesekali berkorban untuk si dia kan? hehe 
macam la kawan aku baru kawen. mase bercinta tak berapa nak kenal sangat dengan bini. bile dah kawen ni kene pandai-pandaila. die pun giler travel macam aku tapi wife die tak. abis tu tak kan nak tinggal bini die kan?! hahaha...bincangla elok2..confirm sumenye akan ok! :) 

so..nak jadi single sentiasa ke nak bercouple? dah pikir masak-masak??? 
kan best kalo mcm ni selalu! jangan gado2 k =)