Kawan-Kawan

Tips Cantik Dengan MADU


posted by ceklala

No comments

arini nak kongsi tips cantik dengan madu. ok ke tidak? ok la uols sekali sekala sharing2 kan. tipula kalo kate tak suke nampak cantik. tipu sesangat!hahaha.

sume sedia maklum yang madu mempunyai seribu satu khasiat! 

cara yang mudah untuk kekal cantik. sangat la senang. tak payah nak menggiling ke nak kene kuar jauh2 sampai masuk utan ke tak payah ye hehe. kadang-kadang ape yang ade kat dapur tu dah cukup bagus untuk buatkan kite kelihatan cantik. cara tradisional la. lebih selamat.



selepas cuci muka, ambil madu dalam sesudu dan sapu ke muka secara rata, kalo bole sambil sapu madu tu baca la selawat 3 kali k dan biarkan dalam 15minit. selepas itu bole cuci dengan air suam. bole rasa hasilnye selepas tu serta merta.

madu ni bagus untuk mereka2 yang mempunyai masalah kulit kering, jerawat dan sebagainye. kalo dapat madu tualang lagi bagus! hasilnye kulit akan menjadi lebih lembut dan licin.



cuba buat dalam seminggu sekali paling minimun. insyaallah selepas tu takde masalah kulit kering lagi dah. cubalah. kalo tak cuba tak tau kan? so far ini memang dah jadi amalan for me every week :)