Kawan-Kawan

'Undercover Boss'


posted by ceklala

No comments

morning!!

hari yang ceria for me..biasela kalo cukup makan..cukup rehat dan cukup tido! confirm bgn tido happy jek rase!hehe..korang cane??

ok pagi tadi seperti biase before pegi kerja layan diva channel dulu tengok Oprah...ape yang best? ok kali ni mengenai penyamaran iaitu 'Undercover Boss'...ape yang best? ok ni nak citela nih hehe

dengan kerjasama Oprah dan sebuah stesen tv lain dorang membuat undercover ni..tujuannye bukanla untuk nak tengok yang staff dorang buat keje ke x tapi lebih kepada mengambil kira kebajikan pekerja...yela dorang ni selalu dok di opis besar so tak pernah tau masalah yang dihadapi oleh staff bawahan..so big boss ni menyamar sebagai pekerja yang baru masuk...beberapa tempat dipilih untuk melakukan penyamaran..

presiden kepada pusat pelupusan sampah melakukan kerja seperti yang kite lihat di negara kite..ape lagi kalo bukan ikut lori sampah kutip sampah! pernah korang terfikir? tak kan? tapi itulah yang presiden itu lakukan..dan die dapat tau yang beberapa tempat mempunyai masalah kekurangan pekerja..sorang pekerja buat 3-4 kerja pada satu2 masa...giler kan??

begitu juga dengan CEO 7-eleven membuat undercover di salah sebuah store yang mana salah seorang penyelia die 7E yang sudah 18 tahun setia bekerja dengan 7E mempunyai masalah buah pinggang...agak2 la kite kan buah pinggang tinggal satu nak keje lagi ke? confirm tak larat kan??

tapi ape pun masalah..ianya berjaya diatasi...kalo takde undercover ni rasenye sampai bile2 kot boss tak tau ape masalah yang dihadapi pekerja bawahan...kepada bos2 di luar sana..ingatla..yang kite sama2 cari rezeki..jangan mempergunakan orang lain untuk kesenangan diri sendiri ye :)

selamat bekerja sume!