Kawan-Kawan

Tak Kisah..Spesies..


posted by ceklala

No comments

aku dah memang tak kisah skang ni orang nak cakap ape pun. aku buat baik orang cakap, mende yang aku dah memang sah-sah tak buat pun orang cakap aku buat! so ape cer ni?

susah jugak bile selalu buat baik kat orang ni kan? dahla tak hargai pastu tuduh yang bukan-bukan lak tuh! agak-agak korang bole tahan tak kalo kene macam ni? nasib la aku ni manusia yang tau sabar. ade jugakla certain things yang aku tak sabar. tapi aku ni memang susah nak marah orang depan2, nak cari gaduh apetah lagi memang bukan aku la spesienye yek.

kawan-kawan aku sume cam pelik dengan aku. even dah kene macam ni aku bole rilex, bole sabar lagi. tapi itulah aku. kejadian demi kejadian mematangkan aku. aku penat belaja tinggi2, keje bagus kan so buat ape aku nak jadi macam orang giler? memaki hamun tak tentu pasal, nak marah-marah sume kan? kalo bole berbincang cara baik itu yang terbaik pada aku. orang lain aku tak taula. 

tapi aku memang camtu. ape-ape masalah sekalipun, tak kira la besar or kecik still kene duduk berbincang. bukan main terkam jek! berbincang sama-sama. bukan bile duduk berbincang makin kusut masalah tu. ade jugak spesies bile ajak berbincang die jadik lain. aku tak suke bende yang tergantung. sebab ko akan tertanya-tanya ape yang jadi ni? macam mane ni? ape nak buat ni? 

ke memang ade spesies yang macamni ek??

siyes! kadang-kadang aku memang tak faham. arini cakap lain sok lusa cakap lain. cam bangsa yang satu tu la (taknak sebut nnti blog kene banned). cuba cakap bahasa yang orang mudah faham. ko tak suke cakap jela tak suke. takyah nak putar belit alam ni macam ko sorang punye yek. aku bukan manusia tak boleh terima kenyataan. ko cakap elok2 confirm aku bole terima. tapi kalo ko keep on asyik cakap bukan2 yang ko sendiri dah besar panjang bole pikir sendiri pun tak tau nak bagi decision ko memang la........jawabla sendiri..malas aku nak cakap.

idup ni biar besederhana, biar merendah diri. jangan nak selalu dipuji sebab bile semakin dipuji ko akan jadi manusia paling berlagak dalam dunia ni. sile hormat orang lain dulu kalo ko nak orang lain hormat ko! jangan nak ubah orang lain sebelum ko betul-betul yakin yang diri ko dah cukup sempurna untuk orang yang ko nak ubah tu. terimalah seadanya.

siyes! aku memang tak faham dengan orang macam ni! tima kasih :)