Kawan-Kawan

Mood Meroyan


posted by ceklala

2 comments

Mell aziz selalu cakap die meroyan. Tapi kali ni aku plak rase nak meroyan. Bole tak? ah korang kasi ke idak aku tetap nak meroyan!!

Ntahla, kadang-kadang aku memang tak faham perangai manusia ni. Ade mase angin baik tu memang baik sungguh! Sampai nak berkepit je 24 jam. Tapi bile sampai angin puting beliung dah bole jadi macam tak pernah kenal. Nape macam tu ek? Kadang-kadang tu terpikir gak aku ni sape? Tapi tu la, tak bole nak kate ape-ape sebab keputusan di tangannya. Aku hanya mampu berdoa dan sabar setiap masa.

Tapi bukan ke sabar itu ade hadnye??

Manusia ni kenapa bile nak dapatkan sesuatu cukup beria-ia. Lautan api sanggup direnangi. Api tuh! Tapi yang sedihnye bile dah dapat terus tak dipedulikan. Contoh macam la kite beli kasut yang harga rm300, macam aku la ni ye aku kasi contoh. Beli kasut Adidas harga rm300. Before nak beli tu teruja giler kot sebab memang nak sangat. Tapi bile aku dah beli dan pakai means da dapat la kan, terus buat tak kisah dah! Nape macam tu ek?

Sebab aku rase ade lagi yang lebih baik kot.

Tapi sampai bile aku nak jadi macam tu? Ye, manusia ni memang tak pernah puas. Sentiasa nak kan yang terbaik. Tapi takkan bile da dapat main tinggal jek? Janji tinggal janji. Takkan ade yang baru kalo takde yang lama. Tapi kalo orang dah tak nak kan, tak kan aku nak paksa pulak kan??

Berserah jela. Redha.

Dahla. Aku dah penat menanggung rasa. Babai.

2 comments