Kawan-Kawan

Perkauman??


posted by ceklala

No comments

hye guys! gud morning :)
i tengah breakfast nasi lemak. ade yang nak join??hehe

sebenarnye i baru je balik dari maxis centre. yela pasal kes semalam. kalo yang tak tau pasal ape bole pegi baca my past entry ye :) so tadi i datang dulu opis, yela tunjuk muka la dulu kat bos kan, kate pekerja berdedikasi!hahahha..dedikasi la sangat kalo hari-hari dok update blog je kejenye. bukan ape, saje je nak sharing ngan korang kan :)

so tadi mintak tlg opismate msg bos tanye nak kuar kejap bole ke idak cos nak pegi maxis centre, yela dah my phone kene bar kan petang semalam kes pasal penyangak tu la. my bos jarang masuk opis, eh tapi tak bererti kitorg bole keluar sesukati yek. never! why?? sebab rumah bos ni depan opis jek! hahaha so segala aktiviti kitorg memang die bole nampak je dari uma hehe

so ni baru balik la ni, sejam gak dok melanguk kat maxis centre taman segar, cheras. sampai-sampai opis dok search internet cari mane maxis centre terdekat. nasib la mood pepagi ni ok lagi, biasela tido cukup kan, nak-nak pulak malam tadi bole melepak mapley dengan housemate makan roti telur dengan roti tissue! oh roti tissue kayu nasi kandar memang terbaekk! best ever! hahaha..dahla tinggi giler pastu memang puasla makan :) so berbalik pada mood tadi, tak taula sama ada maxis ni punye no giliran yang mengong or memang aunty tu potong line! yela my no suppose 023..so bile no dah naik baru je nak bangun g kaunter tetibe ade aunty ni bangun and selamba dek jek duduk!

terbakar? oh takk. sebab rase kesian pun ade sebab dah tua kan. nasib la aku ni mempunyai kesabaran yang tinggi kan. so aku pun bangun jela amik no lain. budak yg no tu tanye..'nape amik no lagi kak?'..so aku jawab..'tu aunty tu selamba je duduk'..then budak tu cakap lagi..'nape akk tak pegi cakap?'...aku ckp lagi..'takpela dik, orang tua'..pastu aku senyum jela..nasib la mood aku memang ok..

sementara tunggu no kedua sampai, aku dok perhati keliling dalam centre tu..most of adalah chinese, aku sorang je melayu! eh siyes nih. aku sorang je customer melayu yang datang tadi, yang lain sume chinese. so orang melayu ramai guna talian mane ek?? bebudak customer service dorang bole dikatakan sama rata la sebab ade melayu, chinese and indian..very da 1 malaysia hikss..ke sebab centre aku pegi tuh kawasan chinese?? hmm..mayb la kot. 

ape-ape pun kita memang satu malaysia. peace :)