Kawan-Kawan

Persoalan dan Jawapan


posted by ceklala

No comments

sronok and puas! itulah perasaan aku skang nih. sronok and puas cos dapat meluahkan ape yang terpendam. aku tak suke nak merendah2kan orang lain jauh sekali mengaibkan. die nak buat aku? takpe, buatlah. 

ade jugak kawan-kawan aku suh aku letak name die kat sini, biar sume orang tau. tapi aku taknak. aku bukan spesies manusia camtu. cukupla aku sorang je tau perangai die camtu. sebab aku tau aku pun bukan sempurna, ade kekurangan. so, berpadalah yek. :) die bole block aku dari twitter dan fb. tak angkat call n sms aku. takpe. hak die kan. aku tak paksa.

perjalanan sepatutnye mengambil masa 4 jam tapi selamba aku redah 3 jam! saman? ntahla. aku tak check lagi ade ke tak, tapi sebelum ni memang takde pun. aku pemandu berhemah yek walaupun aku suke bawak laju!hehe. perjalanan jauh semata-mata untuk aku nak dapatkan jawapan dan kepastian.

biar aku puas hati.

macam aku cakap tadila, aku bukan manusia yang suke dalam keadaan tergantung dan tertanya-tanya. dah ko janji kat orang macam-macam lepas tu ko diam seribu bahasa, ko ingat bole selesai masalah ke? never! alasannye tak tau nak kasi jawapan ape! eh sengal sungguh ah bagi jawapan camtu. ko suke aku tapi tetibe  dalam masa yang sama ex gf ko dtg tetibe ko suke die! cinta bertaut kembalila kunun, giler ah buat orang macam tu! ko ingat aku ni tunggul kayu ke hape?

tak suke cakap je, baik ko berterus terang dari ko main-mainkan orang camni, masa aku pun tak terbuang melayan peel camnih. ko jugak adelah manusia selfish. sebab lebih pentingkan diri sendiri tanpa pikir orang lain. bole ko cakap nak cari yang terbaik, abis tu ko ingat ko tu sempurna sangat ke? pandai ko cakap sume kekurangan aku kan, ok aku terima dengan rela hati sebab aku mmg tau aku tak sempurna, tapi ade tak ko dengar aku cakap walau sekali kekurangan ko? ade tak?? takdekan...sebab ape? sebab aku terima ko seadanya..sebab manusia takde yang sempurna.

sekali dua aku terkena memang aku bole maafkan. tapi kalo dah lebih sangat mane bole tahan. so aku bangkit! menuntut janji dan jawapan. aku tak memaksa. die kate aku paksa? aku bukan orang camtu, tanyela kawan2 aku. aku sentiasa bagi kebebasan sebab aku tau bukan hak aku, tapi bile aku bagi kebebasan ini yang aku dapat? tima kasih ye :)

manusia boleh berubah. tapi macamane pulak die yang senang-senang jek berubah hati tanpa ada sebab musabab? itu tak betul namenye yek. memang manusia bole cakap harini sayang esok dah benci. tapi aku memang kagum dengan manusia mcmni. cane eh hati die bole berubah cepat mcmtu?? bile tanye nape macam tu bole jawapan die tak tau nak cakap ape! ko lelaki tapi ko tak bole buat keputusan sendiri? tentang masa depan sendiri.

ke die tipu aku jugak yang sebelum2 ni?

sudah-sudahla tu. nak cari sangat yang sempurna takut nanti dapat yang lagi teruk. percayalah. kita tak kan dapat ape yang kite nak selalunye. aku selalu tengok cermin. bukan sebab nak tengok aku cantik ke tidak, tapi aku tengok cermin sebab aku cari mane kekurangan aku. dan aku cuba. aku cuba perbaiki kelemahan aku. ni mase depan. memang kene cari yang terbaik tapi ade lagi ke yang terbaik dan dah cukup terbaik ke diri tu untuk dapat yang terbaik??

padanla muka aku kan. dahla. malas nak pikir. nak balik kg suh mak ayah pinang sesape hehe. settle! :)