Kawan-Kawan

Kata2 akhir sebelum terjun bangunan


posted by ceklala

No comments

Writing is one of the easiest way that u can release your stress in silence.. (taufik shaarani)

Tima kasih banyak-banyak buat sume kengkawan yang banyak memberi sokongan padu lagi jitu! Nanti i masak kerapu sweet sour, tomyam campur dengan kailan ikan masin bagi korang makan yek, bole?? Hahaha tu menu nak masak malam nih tuh :) do me a favor pls? tolong lupakan kenangan silam bole? Ko kene tau sebab ape die jadi kenangan silam. Sebab die memang bukan jodoh ko dan bukan tersurat lagi tersirat buat ko. So tolong jangan seksa orang lain kalo ko tak dapat die. Faham?

Tapi korang tengok aku walau pun aku ade masalah, aku tak terjun bangunan kan??

Menulis menenangkan jiwa aku. Membaca adalah terapi yang paling baik untuk aku. Untuk aku yek bukan orang lain. Kalo pasni agak2 tak tau nak kasi aku hadiah pe ko bagi jek novel! Comfirm aku suke! Hahah..akk aku pernah suh aku tulis skrip sebab die tau aku sangat suke membaca dan menulis, tapi tula. Nantila kalo aku dah bosan dengan keje skang ni mungkin aku amik offer die tu. Paling latest die suh aku g ujibakat jadi pengacara kt tv3. Die kate aku mayb bole dapat. Tapi untuk sekian kalinye meh sini nak cite, aku tak suke glamour! Hidup macam ni sudah, simple tapi best!

Zaman skang ni kan, susah ke senang nak dapat anak dara yang belaja tinggi, ade kerjaya, pandai masak, pandai kemas uma and pandai jaga diri n cari duit sendiri? Senang ke susah?? Cakap skit kat aku meh. Hahaha dah macam angkat bakul masuk sendiri lak rase hehe tapi dulik ah orang nak cakap ape kan, bukan yang cakap tu kasi aku makan pakai kan? Manusia kan memang suke bercakap tanpa usul periksa. Mulut cam tempayan.

Kekadang tu nak type yang macam ni macam tu tapi taknak cermin diri sendiri dulu. Gf nak sampai 4-5 orang tapi muka cam pecah umah. Ha kire camtula andaiannye kan hehe. Tapi alhamdulillah aku ade blog. Kurang-kurang aku takdela nak pegi buat keje bodoh g terjun bangunan shopping kompleks ke kan. No. No. No.

Kenapa manusia suke berlagak ek? Tak ke die rase yang ape yang die ade kat dunia ni sumenye pinjaman sementara? Bila-bila masa Allah swt bole tarik balik pinjaman tu. Sekelip mata! Kene ingat tu selalu. Sentiasa la bersyukur dengan ape yang jadi. Aku bile kete kene pecah aritu terus aku istighfar banyak2. Ingat balik ape salah aku dah buat. Kite kene muhasabah diri selalu. Takde yang sempurna.

Tak. Aku tak menunding jari pada sesiapa. Aku cuma meluahkan. Aku taknak terjun bangunan. Lebih baik aku menulis dari aku buat keje bodo kan? Penat mak ayah aku anto belaja tinggi-tinggi. Aku rilex je sudah. Cool lagi chill! Hehe. Hidup mesti diteruskan! ☺

Kalo rase tak suke dan menyampah baca blog ni bole je terus delete. Takde paksaan ye.

Kepada yang berkenaan, teruskan mencari! Confirm anda akan dapat 100% macam yang anda inginkan. Kalo susah sangat nak dapat jugak, suh je laki die ceraikan pastu ko kawen jela ngan die. Settle masalah. Takdela ko main2kan orang lagi.

Dahla. Aku malas dah nak cite pasal ni. Kang ade pulak yang benci gi bomohkan aku. Tu memang otak singkatla kan. Ape-ape masalah pun kecik ke besar, sile bawak berbincang. Dengar dulu kata-kata keramat die. Walaupun kau tau yang keluar dari mulut die tu sumenye hanya kata-kata nista belaka! Hahaha

Tolong jangan terjun bangunan! Sekian. Peace.