Kawan-Kawan

Cermin Diri


posted by ceklala

2 comments

da lunch korang? aku belum. perut ni macam lapa tapi tak lapa sangat. so aku tak makanla. malam kang baru aku melantak puas-puas. oh, arini kalo takde pa pe nak masak kerapu sweet sour dgn sayur campur. semalam nak masak kerapu, time nak goreng ikan tengok minyak da abis, so cancel plan aku buat sup daging jek dengan sawi sos tiram hehe

tadi aku berborak dengan pcik aku. sms je pun, sebab die tak on ym. die baru je close acc fb die semalam, tanye taknak jawab ngape. takpe. die ade alasan tersendiri. jangan tanye lebih2. so kitorg borak-borakla. die cakap tak sangka yang selama ni aku bercinta hahaha. sebenarnye memang tak pun. kawan jek. sebab bapak aku cakap kawan jela dulu, kenal hati budi. aku sebagai anak yang solehah pun dengar cakap. :) nasib jugak tak ke peringkat seterusnya. ade hikmah. aku redha dan terima.

tetibe die cakap pasal cermin. yela sometimes kite memang tak tau ape tanggapan orang pada kite. aku tau aku memang ade buat silap jugak. aku admit sangat mende tu. dan aku jugak mengaku aku ade kekurangan. aku manusia tak sempurna sebab aku manusia biasa. kawan-kawan terdekat ramai tau peel aku. aku selalu akan tanye ape yang teruk pasal aku. aku akan tanye dulu ape2 before buat sesuatu keputusan. bukan tak bole buat keputusan sendiri tapi aku amik kira pendapat ramai. yes. kite kene tanye orang luar pendapat dorang pasal kite. sebab kite tak kan tau diri kite yang sebenar. bile tau ape yang orang tak suke pasal aku, aku akan cuba baiki kelemahan dan kekurangan tu. aku cuba.

manusia susah nak berubah tapi memang bole berubah. ianya makan masa.

 aku dan cermin...

setiap kejadian aku amik iktibar. perbaiki diri. tak berjaya? takpe. cuba lagi. mende yang perit lagi pahit tu memang susah untuk ditelan. tapi kalo dah tak bole jugak tu aku tak tau nak buat ape dah, dah dilahirkan macam tu kan, terima jela. ape pun tima kasih pada yang menegur.

takpela. memang takde yang sempurna dalam dunia ni. macam aku jugak. :)

2 comments