Kawan-Kawan

Baca..jangan tak baca.


posted by ceklala

No comments

aku mula menulis dulu ape-ape yang patut. merepek2 dulu. kemudian bile dah dapat momentum baru aku cari topik kemudian baru cari tajuk! tapi dulu bile time kat sekolah aku menulis berdasarkan pada tajuk yang diberi. itu lain. tapi still alhamdulillah aku bole menulis dengan baik. ye, dulu kat sekolah asal ade bab penulisan memang aku score abis! aku penah dapat markah karangan yang terbaik pernah aku dapat is 96% kalo tak silap. tak caye? aku pun tak percaya sampaila skang!

mungkin sebab aku suke membaca. aku bukan baca novel je yek. sume mende aku baca. hatta papan kenyataan pun aku baca! ye. sile percaya. aku nak menunggu lif tu sampai still aku bole pandang keliling cari ape-ape notis yang ditampal supaya aku bole membaca. kemaruk kan??hahaha

membaca itu menambah ilmu pengetahuan. 

jadikanlah membaca itu amalan. tak kisahla ape-ape pun. kat opis aku ni wajibla ade paper. aku paksa budak opis aku beli tiap-tiap hari. aku tukang baca jek. kalo dah tahap bosan sangat bab sukan pun aku bole baca sampai abis! hehe. kalo dah abis baca paper aku baca novel. kalo agak bosan aku bukak je mane-mane blog yang menarik then aku baca sampai khatam! siyes. sile percaya. eh tapi jangan pulak korang ingat aku takde keje kat opis ni yek. ni kalo ade free time la.

ade orang cakap aku over sebab banyak cite pasal diri sendiri. over sangat ke? tapi ni bukan ke blog aku? ye aku tau ni bukan diari, tapi takde pulak aku cerita setiap hari rutin harian aku kan? aku kongsi macam-macam kat sini. kalo bab gambar tu memang kurang sebab aku takde kamera. hp aku ade kamera tp kabel xde, aku malas nk beli! hahahah

aku nak sambung baca paper. oh btw, kepada yang tak dapat baca cerita panas semalam, takpe, one day aku akan publish balik, buat mase ni aku hide dulu kejap yek. :)

jaga diri.