Kawan-Kawan

Target..


posted by ceklala

2 comments

rasenye setiap orang ade target yang tersendiri.

macam aku memang ade jugak pasang target. untuk 2 tahun akan datang, 5 tahun dan 10 tahun akan datang. sebab pada aku bile kite mempunyai target kite akan ade satu hala tuju yang pasti. ye memang tak semestinye segala target atau impian tu akan tercapai tapi kite bole berusaha ke arah itu kan? insyaallah kalo kite bersungguh2 ianya akan tercapai :)

setiap orang pasang target hujung tahun ade yang awal tahun. depends masing2. kadang2 ianya sebagai satu pembakar semangat jugak. contoh ade orang tu target nak kawen umur 25. sekarang umur die 23 tahun. so die ade mase 2 tahun untuk capai target die tu. kumpul duit, stabil kan kedudukan kerjaya dan kewangan dulu mungkin.

nampak kan sebab ape kite kene ade target dalam hidup. aku memang jenis manusia macam tu. tak kire la tahun baru ke tengah tahun ke bile hati aku dah terdetik untuk sesuatu perkara tu aku akan tanamkan azam aku untuk capai mende tu. dan selepas tu aku usaha untuk capai. 

kalo tak tercapai?

takpe. jangan putus asa. cuba lagi. 

ape pun ingat yang kite hanya merancang tapi allah swt yang menentukan. doa, usaha dan tawakal. insyaallah ianya akan tercapai jugak suatu hari nanti. :)

taking care. daaa.

2 comments