Kawan-Kawan

resepi orang malas


posted by ceklala

No comments

assalamualaikum. salam pagi jumaat!

baca dalam nada ceria okeh. iols baru dapat berita gembira nih hehe alhamdulillah. bos iols dah luluskan cuti untuk 2 minggu. yeayyyy! ehh? no no no. i bukan nak pegi kawen ye. lum ade lagi yang sudi nak masuk mintak hahahaha.

nantila i akan war2kan ye pasal tu ye. ni nak cite pasal resepi orang malas. masak sambal tumis udang. ye ini bukan sebarang sambal tumis udang ye. ni johor mari. memang ler aku lahir pahang, lahir jela. tapi every year balik kg raya kat johor gak. so darah johor tu lebih skitla. hihihi ngengada!

ni adalah menu malam tadi. bosan di rumah. seperti biasa kita masak la untuk membunuh masa. bunuh tau. kau ade??hahahah


ko nampak tu? ni makan sorang nih. tapi masak untuk 2 orang. nak wat cane. kang lagi membazir aku masak untuk sorang. masak untuk 2 orang so means makan untuk dua kali. sekali dinner malam tadi balance aku bawak bekal untuk lunch karang hihih


aku tunjuk before masak sebab ade kawan aku tak caya aku masak. selama ni die kate yang aku post gamba tu sume aku beli kat kedai. bole camtu?   =_____=

pepenat aku kelentang kelentung kat dapo die cakap camtu. sedihhh! sebenarnye die cakap die tak tau masak. so die andaikan aku pun tak tau. ko giler hape! aku kalo tak tau masak mau mak aku berleter untuk 2 tahun tanpa henti tahu! ehh? over kan. hihihi

selain sambal tumis udang, aku masak ayam goreng bodo. ayam tu tak bersalah pun. aku panggil die bodo. tak sebenarnye masak orang malas tema die semalam hihihi. ayam tu perap ngn  garam kunyit ngn blackpepper je pun pastu goreng! setel!

sambal tumis pulak lagi sonang. nahh resepi.

udang 6 ekor
lada mesin
bawang mesin
asam jawa
garam
gula 
bawang besar

ko tumis je sume tu. biar garing tau lada tu. nanti tak best. last skali masuk udang ngn bawang besar yang di potong. baru la nampak cun skit. ade petai lagiiiiiiila sodap! ohh aku tak guna pak aji ye. so aku letak gula di situ. tak banyak pun. dalam 2 sudu camtu. mesti ade yang pelik nanti manisla. aku bukan suh letak sekilo. manis pedas lagi best! cer try k

my sambal tumis udang

ayam tu sebenarnye aku nak abiskan stok dalam peti ais. tak bleh simpan lelama. nanti tak best. so masak jela ape pun janji masak! malas pun masak jugak! kang dah kawen laki suh masak ko derhaka taknak masak. pastu masuk neraka nak salahkan sape? ehh??hahahah

ayam goreng orang malas


jangan lupa kicap okeh! tu menu wajib aku. 

sekian resepi untuk hari ini. jumpa lagi. kbai.