Kawan-Kawan

Janda Baik Trip 1


posted by ceklala

No comments

bersambung dari last post...

puan ana kite kate aku ke bukit ampang nun. eh bukan2...aku tau bukit ampang nun kalo nk tgk view kl memalam jek. tak tau pun sane ade air sungai ape sume. eh tapi kalo bukit ampang nun dah nak ke hulu langat la kan? ke tak? ke cane tuh??hihih

aku tak bape suke hulu langat sbb tak bape best pada aku. aku lebih prefer yang jauh skit...ke pantai timur. tapi bukan la sampai kuantan nun. tu aku balik kg ler. mandi laut!hahah

so kemana aku menghilang weekend baru ni? pernah dengar janda baik? terletak di pahang. tak jauh pun dari kl. dalam 45 minit je. kalo nak ke genting dari kl amik ke kanan kalo dari genting sempah tu kan..ini janda baik ko amik ke kiri. turun bukit tu :)


sebenarnye aku ke sana atas 2 urusan. 1 adalah teman kawan aku buat kerja dan 1 lg atas urusan teman kawan aku tido! eh? cam sama jek?hahahah. orang ajak kan tak kan nak tolak ye dak hihihi

kawan aku si wahida tu ke sana atas urusan kerja. shooting doku darama. die suh aku teman die tido sebab awalnye die sorang perempuan yang pegi yang lelain is kwn lelaki opis. so die segan lagi takut katenye. dah bebesar panjang pun takut!!

die gerak dari nilai dengan budak opis awal pagi sampai sane dalam kul 10am. dorang ke rumah anak yatim di sana. aku pulak gerak dengan syazwan dalam tengahari tu.

sampai2 memang terus ke rumah anak yatim tu. Badan Amal Nur Zaharah, Janda Baik. ade 50 orang penghuni. 23 perempuan dan 22 lelaki. berusia dari yang paling kecik 5 tahun sehingga baru abis spm. aku da biasa dengan janda baik so takla sesusah mana nak mencari.


kami di depan pintu depan kedai kopi n kraft. berdepan sahaja dengan rumah anak2 yatim ni. sampai2 terus pi minum. kebetulan sebenarnye pun sebab dorang pun nak shooting kat sini.


order jangan tak order. aku tak order pun sebab baru lepas makan mase ni. singgah genting sempah makan mc d dulu before sampai hihi. takla banyak sangat menu pun, cuma yang perlu korang tau adalah segala makan minum kat sini jika dibayar akan terus disalurkan kepada rumah anak2 yatim ni :). kirenye sambil makan minum sambil menderma. mudah-mudahan murah rezeki..


ini bukan lakonan ye. ini bebetul punye borak. hihihi. yang bertudung merah tu adalah isteri kepada pengetua Rumah Anak2 Yatim Nur Zaharah ni. macam2 la aku tanye. lagipun aku memang selalu pun dengan aktiviti macam ni kan. seronok borak sebab Kak Asma ni pun kaki borak!hahaha

kitorg borak kat meja belakang ni sebab kat depan tu dorang tengah shooting. tetengah gelak kene suruh diam!hihihi. yela maunye tidak, kang tak pepasal termasuk audio orang gelak kt belakang! ehh? pompuan kalo dah borak kan


ini pun bukan lakonan semata ye. aku tengah kusyuk dengar penerangan Kak Asma ni tau. ohh tempat ni memang cantik giler! selama ni aku lalu lalang kalo ke janda baik ni tak tau pun ni kedai kopi. owner kedai kopi ni jugak adalah Pengasas Badan Amal Nur Zaharah. kirenye dapatla jugak menampung sesikit kan.

korang lenkali kalo ke sini jangan lupa singgah k. memang sesuai sangat tempat lelepak. 

kopi janda baik

inilah die kopi janda baik. memang terbaek! kopi ni ditanam dan ditumbuk sendiri ye. yang membuatnya adalah seorang nenek. yang jugak merupakan tukang masak di rumah anak2 yatim ni. bukan aku punye tapi wahida. aku tak bape minum kopi. rasa not bad.

rase macam kene sambung next entry la. bole dak? tak bole pun kasi boleh la jugak! hihihi