Kawan-Kawan

Cubaan Memboikot


posted by ceklala

5 comments

Pagi! eh silap...assalamualaikum ^_^

kurang sopan. pepagi lagi tu. tapi biasela kan. melayu mudah lupa. i bukan mudah lupa. tapi memang pelupa. hihihihi. so takpe la kan kann? =)

taknak panjang2 intro. kita terus ke soalan pokok. eh? apesal panggil pokok eh? bukan ranting? hmmm..abaikan! saje je kan suke pesong2 dulu baru nak cite yang betul. ala sekali sekala ape salahnye kan. kang terus korang bosan pulak ye dak. hihihi. aku dah rasa macam ade 2 aku yang menaip ni. satu yang baik satu yang jahat. nampak tak korang? tak nampak?? tak lama la tu.  =_=

ahad baru ni, dalam keadaan yang kebosanan di rumah, aku telah ke giant. itu adalah antara tempat yang dekat dengan rumah, dan jugak sebenanrnye antara tempat aku suke pegi kalo bosan. giant jarang la, aku selalu tesco, tetibe aritu macam eh pegi giant la pulak. lama tak pegi.

eh silela percaya. aku lagi suke pegi tesco, pegi ikea sume tu..tempat sume barang2 umah dari shopping complex. sebab pada aku cam best!hihihi.

so nak dijadikan cite aku belila ape yang patut. padahal minggu sudah dah pegi tesco, tapi sebab nak ilang bosan aku pun pi jugakla giant tu. giant taman connaught. dah pegi surela nak jugak beli brg sesikit kan. jalan slow2 tengok bebarang. aku suke!

sebelum bayar aku da budget2 dah bape nak kene bayar. buat anggaran. yela takdela kang terbeli mende tak patut kan. perancangan itu penting ye anak2.

sampai kaunter nak bayar. letak sume barang. aku taula barang ape aku amik letak dalam bakul tu. sekali bayar aku terasa cam ade lebih. eh ehh? tapi bayar je dulu nih. sebab malas nak check kecoh2 kat situ kan. takpe. i cool. jom balik!

sampai uma, check sume barang satu2 dan tengok resit. sbb tu resit tu penting. sekali....jeng jeng jeng!!



ape yang aku merahkan kat situ adelah cubaan untuk mengambil duit kite tanpa sedar ye. aku pun cam pelik. ehh?? aku tak amik pun cheese ni tadi. aku dah beli kt tesco last week. hmmm...banyak kali aku pikir. ke ade letak nama lain tapi barang lain. so aku kire la balik sume barang2 yang aku beli tadi. dan memang sah! cheese tu terlebih. aku tak beli pun.  +_________+

ye walaupun baru 3 hengget tu aku sorang. cane pulak kalo jenis beli barang2 banyak2. ade ke ko check? so lagi sedap la die amik n scan tanpa ko sedar. mak aku pernah kene, die scan barang tu 2 kali. padahal beli satu je. nampak tak?

tak patut jadi mende camni. ade kawan aku suh pegi persatuan pengguna. jawapan aku yang rajin sesangat nih '3 hengget...kalo die amik 3 ratus memang aku pegi!' hihihi

sebab tu aku lebih suke tesco. selain barang murah, so far belum ade cubaan untuk menipu aku. setiap bulan aku pegi tesco beli brg umah. sebab kalo nak dibandingkan tesco dengan pasaraya pak aji kat uma aku ni memang jauh giler. kat tesco 50 inggit aku dapat sebakul penuh! kat pak aji? suku bakul je. sekian.

sile berhati2.

5 comments

  1. Anonymous