Kawan-Kawan

tolong fahamkan bole?


posted by ceklala

No comments

assalamualaikum..

ngantuknye la hai...semalam tak leh tido. dok kesian kat housemate yang batuknye makin teruk. bunyi kong kong kong dah aku dengar. macam org kene sakit tibi tau dak. sian weh.

tiap kali die batuk aku ajak pi spital jek. klinik-klinik ni tak jalan dah aku rase. 2 minggu dah die kene. start dari demam pas raya aritu. dah pegi spital islam kat kg baru tu, kenela 100++ tapi tak baik2 jugak. aku suh pi klinik..makan ubat dah abis pun tak jalan jugak!

pagi tadi aku bising lagi. jom ler kite gi hospital kerajaan pulak. klinik ngan spital private tak baek2. risau aku nengok die camtu. aku spesies camtu. risau ngalahkan mak. hehe

so terusla gerak ke HUKM tadi. sebab dekat ngan opis aku and umah. sampai sane kul 8.45 camtu. pastu main redah je masuk sebab tak pernah masuk kan. pastu suh die pi tanye kat kaunter pertanyaan mane nak jumpa doktor kan.

tau ape jawapan orang tu?

kalo takde surat refer dari mana-mana doktor memang tak bole nak check kat sini. ah pulak!! nape camtu ek? memang ke? ke aku yang tak tau. 

pcik aku suh gi HKL je tapi jauh kan so test la pegi yang dekat uma.

abis kalo dah emergency pun dorang suh gi hospital lain jugak ke? orang tu batuk dah macam nak mintak nyawa kot ko bole lagi cakap camtu. ke memang aku yang tak tau tak sume hospital bole main pegi jumpa doktor terus cam hospital kerajaan lain??

hmm..kasi aku faham sikit bole?