Kawan-Kawan

Sarapan Pagi di Malaysia


posted by ceklala

No comments

Morning!!

breakfast dah korang? aku lepas ni makan. update blog dulu. kang ade yang meroyan kang kalo aku tak update ekekeke

ape menu breakfast korang arini? kat malaysia ni kite ade bermacam2 makanan untuk sarapan pagi. ko sebut jela nak makan ape pasti ade depan mata tol tak?hehe. dari yang berat sampaila ke ringan-ringan seperti kuih muih.

menu pilihan aku untuk hari ini adalah.....

nasi lemak!!
pic adalah sumbangan ehsan yahoo


nasi lemak bole nak makan. tapi jangan selalu la yek. tak elok untuk kesihatan. ade yang kata nasi lemak ni makanan seimbang tapi for me tak. sebab dengan santannye, minyaknye, karbohidratnye...hmm so kurang-kurangkan la yek :)

roti canai!
pic ehsan yahoo

ini lagi satu kegemaran rakyat malaysia. rasa tak lengkap agaknya kalo tak makan hehe. aku lebih suke roti telur. kalo sabtu ahad tu bangun pagi dapat pegi breakfast kat mamak makan roti telur ngan teh tarik, fuhhh! memang package lengkap!hehe

sarapan pagi ni ikut negeri jugak kan. kalo selatan johor  sarapan pagi adalah lontong. kalo pegi area pantai timur tu bole dapat dengan nasi dagang, nasi kerabu, nasi minyak, laksam and macam-macam lagilah. terlalu banyak pilihan. kalo perasaan di sebelah pantai timur breakfast dorang makanan berat disebabkan pekerjaan utama dulu adalah nelayan. so untuk bertahan sampai balik tu kenela makan nasi. mengikut teori aku jela hehe

kita dok malaysia ni memang la untung. aman damai. rakyat berbilang kaum. janganlah kite nak bermusuhan sesama kita. negara kita ni kecik je.

selamat pagi malaysia! =)