Kawan-Kawan

Jujur Dengan Diri


posted by ceklala

No comments

da lunch korang?

aku dok makan nasi impit dengan rendang semalam jek hehe. makanan yang lebih sikit semalam aku dah pos kasi sesapa yang datang lambat tu. simpan pun bukan ade sape nak makan dah pun.


korang rasa korang jujur tak dengan diri sendiri?

aku ade masa jujur. ade masa aku memang tipu diri sendiri. sebenarnye manusia yang patut kite paling jujur adalah diri sendiri. memangla itu hak masing-masing. tapi pada aku bile tipu diri sendiri ni merugikan.

bercakap dengan seorang kawan tadi. katenye ade sorang aweks yang die suke ni dah berpunye. aku tanye die...'pernah cakap kat die tak yang awk suke die?' jawapan die 'tak pernah'. aku jawab balik 'kalo camtu sampai bebile la dat gurl tak tau yang awk suke die'.

nampak tak ape yang aku cuba sampaikan ni? maksud aku silelah jujur pada diri sendiri. kalo ko suke kat die napela ko tak berterus terang je dengan die? tak kesian ke kat diri sendiri merana tengok orang lain bahagia? bile die ade orang lain ape yang ko rasa? tak sedih ke? confirmla sedih kan?

memangla tak bole 100% sure yang bile ko dah bagitau die yang ko suke die so makanya die jugak akan terima ko. tapi at least ko berani dan jujur. usaha itu penting. kemudian disertakan dengan doa dan tawakal.

memang akan lagi perit bile kene reject. tapi guys..inilah die kehidupan. hakikat sebuah perjalanan hidup.



aku pernah jugak kene reject tapi aku tak kisah. rasa puas hati dapat bagitau yang aku suke die :)