Kawan-Kawan

Rumah TERBAKAR Panggil Bomba


posted by ceklala

3 comments

okeh ini tidak lucu ye.

tepat 12.30 tengahari tadi tepon bunyik. menandakan ade orang tepon la. yang tepon tu adalah mak aku. 

tak. bukan ajak pegi shopping tapi bgtau umah atas terbakar. "dik uma atas terbakar! ade orang jerit2 ni cakap terbakar. nak buat ape ni??" tu dialog mak aku dalam tepon.

ye terbakar! ini betul-betul ye bukan tipu-tipu.


suara mak aku cakap dalam tepon dah cam cuak. aku yang dengar lagi la cuak tak ingat punye! terus kuar opis balik uma sambil msg bos gtau. eh maunye tak cuak. kalo la yang terbakar tu merebak sampai uma aku cemane?? tak kan nak dok nganga jek kan??

nasibla opis dengan uma 5 minit jek. sampai2 dah nampak kete bomba. (eh panggil kete bomba ke jentera ke ape ek??)

suma orang dah kuar. yang kat bawah terjengah2 sama dengan aku la tu. naik uma tingkat 6 ikut tangga. sebab kat sekola dulu cikgu cakap kalo terbakar jangan ikut lif tp tangga. gigih aku berlari naik tingkat 6 takut pa pe. rupenye...

yang terbakar tingkat 8. uma aku tingkat 6. nasib jauh 2 tingkat. 

dapo orang tu terbakar. anak die main api mungkin. ingat macam nak pegi siasat buat2 macam penyiasat peribadi tapi tak jadi sebab aku lapa. tengok lauk mak aku masak burung puyuh goreng tadi. sodap!

sekian. hehe.

3 comments