Kawan-Kawan

Bubur Lambuk Kg Baru


posted by ceklala

No comments

Morning! 

korang sahur ape tadi? eh bukan breakfast ye hehe. ke ade yang bangun pagi tadi buat2 lupe ni bulan pose terus gi breakfast?? tak baekk tau sengaja tak pose. jangan malas2!

pernah makan bubur lambuk? ok pernah. bubur lambuk kampung baru pernah? ala yang orang dok sibuk2 gi amik time keje tu la. beratur panjang2 semata2 sebab nak amik bubur lambuk yang memang dah menjadi kewajiban setiap tahun diberi secara percuma. sahur aku tadi adalah bubur lambuk kg baru hehe

 inilah die bubur lambuk kg baru
yg dorang amikkan utk aku semalam :)


sedap! itu adalah menu wajib aku setiap tahun. takdela nak makan hari2. tapi at least setiap bulan pose aku akan pi cari. tapi memandangkan waktu keje aku tak macam orang lain so staff pcik aku di kg baru la yang tolong amik! :)

semalam dorang amikkan. asalnye nak makan kt ampang park tp tertinggal pulak kt opis. so mlm td otw balik singgah opis so dorang kasi la bubur tu kat aku sebab tau aku memang feveret ever lah bubur nih hehe. suke giler okeh! rezeki terpijak kate orang hehe.

ape yang best pasal bubur lambuk ni? best sebab ramuan die. rasa die cukup. ade orang buat main ikut dan jek. means asal nampak cam bubur lambuk je jalan. tapi bubur lambuk kg baru ni dah 5 tahun aku makan rasa die tetap sama! tak berubah pun. memang bestlah!

 otai2 yang memasak bubur lambuk kg baru..
 

actually kalo korang2 yang teringin sangat nak jugak bubur lambuk kg baru ni bukan ade kat masjid je tapi ade lagi 1 port berdekatan dengan maybank kg baru. ade pcik ni pun sedekah bubur lambuk. rasa jugak sama sebab die pun adalah antara orang2 lama yang buat bubur lambuk kat masjid kg baru tu.

so ape lagi? tryla cari okeh! setahun sekali je dapat makan :)