Kawan-Kawan

tak makan = puasa lagi bagus..


posted by ceklala

No comments

da makan? makan ape? nasi? eh tak ngantuk ke korang kalo lunch makan nasi ek?

aku selalu yang buat malas lunch sebab pas makan nasi jek sure ngantuk! sebab tu aku dah terbiasa tak lunch. tak lapa ke? gilerla kalo kate tak lapa kan hehe. aku bedal la biskut ke makanan ringan lain ke. sebab aku kang kalo dah ngantuk memang dengan selamba aku gi tido kat sofa depan dalam opis nih. tu berani buat time bos takde jela hehe

arini aku tak makan ler. kan aku pose. so malam nanti ler baru makan. tapi macam aku yang jarang lunch ni memang bagus pun aku pose selalu. dari aku dok tak makan lunch baik pose! dapat jugak pahala kan hehe

kadang tu takdela lapar. sebab dah terlalu biase tak lunch. cuma aku wajib amik breakfast. dinner semestinyela kan. kalo rasa lapa aku ade biskut oatmeal. makan 2 keping pun da kenyang. orang lain dok bising perut buncit la gemukla kalo makan malam. aku ni ha sampai takde perut camne pulak citenye?!ekekeke.

malam kalo makan tak yah citela. kang sebelum nak tido pun bole bantai lagi makan! hahaha. aku kadang kesian dengan orang yang sibuk nak diet kuruskan badan ni. pada aku tak yahla kurus sangat. sebab antibodi manusia ni lain2. cara pembakaran lemak pun lain2. so jangan la terpengaruh sangat dengan cara cepat nak kurus k.

utamakan ape yang ko makan tu dulu. kalo dah feveret ko hari2 dok bantai santan, mende bergoreng je selalu memang alamat tak lame la tuh!hehe. 

cara paling bagus adelah dengan berpuasa. tapi nanti malam time berbuka tu jangan la dok bantai makan sampai 5 pinggan! itu macam memang sampai bebile la badan ko bagai di pam pam!hehe. pada yang belum habis ganti pose tu silela cecepat ganti yek :)