Kawan-Kawan

Bersih - sape yang bersalah?


posted by ceklala

No comments

salam,

aku dari malam tadi dok kat kg baru, opis pcik aku. eh aku bukan datang sini suke2 tapi sebab ade keje. keje ape lagi kalo bukan keje part time aku di hujung minggu.

tido pun kat sini jugak. tak bergerak kemane2 sebab kebanyakkan jalan area kg baru ni dah ditutup untuk laluan keluar masuk. tadi mase tengah isi minyak di petronas kg baru, aku nampak 1 trak polis penuh dengan orang. bukan polis tapi mereka2 yang ditahan mungkin. atas kesalahan ape aku tak tau. hanya mereka yang tau.

aku bangun tido je kul 7 pg tadi dah dengar helicopter berlegar-legar kat atas ofis. takut pun ade. rase cam dok kat negara luar yang berperang lak hiks

mase nak beli breakfast pun aku tengok polis merata2 di kawasan sini. jalan dah ditutup. ade polis nampak aku isi minyak siap pelik tanye aku cane lepas masuk. die tak tau aku dari malam tadi memang kt sini je hehe

staff2 pcik aku yang semalam ulang alik dari kg baru ke kelana jaya bukan je kene redah jem yg sangat teruk. dari kul 6 ptg gerak dr kg baru ke kelana jaya kul 12 malam baru sampai! amik ko!! tu belum lagi kene patah balik sebab barang tertinggal. nak balik ke kg baru kul 2 pg kene tahan kat roadblock siap kene soal siasat. nasibla alasan dah memang kukuh kan.

ntahla. mungkin betul ape bapak aku cakap. aku tak menakutkan. tapi dorang pihak berkuasa lebih tahu. ramai yang menyalahkan pihak berkuasa sebab menutup jalan dan buat roadblock yang sebabkan jem yang sangat teruk. tapi ade tak yang bising tu pikir kalo polis tak buat camtu, kalo jadi pa pe dorang nak salahkan polis jugak kan nanti?

pihak berkuasa tahu ape yang mereka buat. bukan nak buat tu sume suke2. mereka pertahankan keamanan. karang bile jadi sesuatu yang buruk ko tetap jugak salahkan polis! aku tak emo. tapi merata-rata aku baca sume salahkan pihak berkuasa. memang perhimpunan ni melumpuhkan semua system. kedai2 terpaksa ditutup. kerugian. sape yang nak tanggung? kate nak buat secara aman kan??

pikirla. sile berhati-hati ye semua.