Kawan-Kawan

kemaruk ayam


posted by ceklala

1 comment

baru lepas breakfast roti gandum cicah asam pedas ayam.

asam pedas tu masak sendiri ye malam tadi. tengah2 kusyuk tengok tv tetibe rase cam nak masak. ape aje yang ada dalam peti ais tu aku masak. bukak peti ais nampak macam bole buat asam pedas!balun!hehe

aku lebih banyak masak asam pedas ayam berbanding ikan. daging aku tak pernah lagi masak. daging tu kalo buat kari lagi sedap! cicah dengan roti canai!hehe

agak sedikit mushkil sebab sejak 2-3 menjak balik dari bandung ni aku kemaruk nak makan ayam! siyes tak tau nape. aku sebenarnye allergic dengan ayam dan telur. kalo ikut tak leh makan tapi aku makan jugak tapi kurangkan pengambilan. 


kalo tak nak tengok aku tergaru2 macam beruk kene belacan sile jangan bagi ye. tapi alhamdulillah la mase akhir tahun lepas jumpa pakar kat ampang puteri tu dah makin ok. tak macam dulu. sangat teruk!

semalam aku mengidam nak makan ayam goreng pasar malam, aku dah pi cari. aku ni spesies kalo nak memang aku cari terus. takdenye nak tunggu orang ke ape, janji hajat dihati ditunaikan hehe

malam tadi pulak teringin makan asam pedas ayam...petanda apakah??

ayam bakar di pasar baru, bandung inilah punca aku kemaruk ayam!

1 comment