Kawan-Kawan

mangsa korban


posted by ceklala

No comments

salam jumaat!

ramai yang dah mula bercuti?? kebanyakkan amik cuti awal harini. ade yang half day. aku camni jugak ler. selagi tak tutup mata..kerja..kerja..kerja!hehe

yela kalo tak keje sapela nak menanggung kan? pompuan zaman skang kenela pandai berdikari ye. jangan nak mengharap bantuan sangat. selagi bole buat sendiri tu buatla k


aku baru saje terkorban. eh terkorban ke berkorban ek? hahaha

mentang2 la lagi 2 hari raya aidiladha adalah raya korban kan. so aku pun same jugak la kene korban. korban dengan workshop. melayang la jugak tadi sume skali 700 hengget kan.

malam tadi kat mrr2 kete buat hal. ko bayangkan dengan aku sorang. memang agak cuak la kan. tu pun buat2 steady. benti tepi jalan check ape yang patut. yela takutla jugak tayar pecah ke ape kan.

check takde ape pun. tapi pelik aku bawak 60 dah gegar. yeeee..60km sejam yek. aku selalu bwk laju tu kalo kt area uma je pun hehe. rupe2nye driveshaft and tayar probs.

memang dr awal tahun lagi aku dah dengar bunyik bile nak corner tu. tp 2 kali dah bwk g bengkel abg aku kt kuantan n bengkel kwn aku kt kl dua2 kate takyah tkr lagi. sekali hamikk! time raya ni jugakla die nak suh tkr. nasibla tak tercabut kt mrr2 semalam kan. takleh jalan terus lagi naya aku!

plus pulak tayar pun kene tukar. and dua bijik pulak tu sekali jalan! ha rasakan!! sape suh sebut lagi nak tukar kete kan. padan muka!!

kepada korang2 yang nak balik beraya tu..pelis ye berhati2 di jalan raya. jangan speed! sayangi nyawa anda. kalo tak sayang nyawa sendiri, orang tu sayang nyawa dorang. kalo rase dah lame hidup pegi buat perangai sorang2 jangan libatkan orang lain yek.

buat mereka2 yang menunaikan haji..sama2 la kita doakan mereka dapat melakukan ibadat dengan sempurna dan mendapat haji yang mambrur serta selamat pulang hendaknya. 



selamat hari raya aidiladha..
maaf kalo ade salah silap, terkasar bahasa tersilap kata.
assalamualaikum :)