Kawan-Kawan

asam garam kehidupan


posted by ceklala

No comments

assalamualaikum
sihat korang2? jangan nakal2 yek hehe

cane weekend?ok dak? hari minggu aku cam biase. takde yang best. kuar umah pun just untuk cari barang keperluan. pegi watson beli barang banyak pastu budak kaunter tu suh register watson kad. yg kene bayar rm12 tuh. aku da cakap kt die taknak, lenkali jela aku beli tapi die paksa. aku malas nak layan die aku bayor jela rm12 tuh. 

susah kalo orang tak faham bahasa nih, kite cakap taknak die paksa2. aku bukan spesies nak marah2 orang sukati. cam org giler je kalo wat perangai camtu. so diam and bayar. settle.

asam gelugor (sumber yahoo)


ini garam (sumber yahoo)

aku bukan nak ajar korang masak arini yek. tidak sama sekali hehe. cuma bile dok menung kejap tu selalu la jugak dok terpikir perangai manusia. iye memang manusia ni ade bermacam ragam. mungkin ade orang suke dengan cara kite ade orang tak suke. mende tu normal. ko tak bole nak paksa sume orang sukekan ko. itu giler namenye yek

macam kes yang jadi kat kawan aku baru ni pasal sorang customer die. yes, customer is always right! BUT! okeh ade but kat situ ye. bukan semua situasi customer tu selalunye betul. jangan ko ingat ko ade duit ko nak hambakan sume orang. tak baik ye perangai macam tu.

jangan ko ingat ko ade duit ko rase diri ko da besar sangat. memang selalu jumpa customer macam ni. kate duit banyak tapi kedekut pastu siap buat muka tak malu mintak diskaun. mula2 datang jumpa lembut gigi dari lidah. cakap besar je sume. last2 habuk pun tarak! pelis ye jangan nak susahkan sume orang. tak sume orang suke dengan perangai kite.

aku memang admit ade orang tak suke aku. dah normal la tu. aku takde pun paksa2 ko suh suke aku. same je situasi sume orang. cuma kite ni bile hidup kat muka bumi ni cubalah bertimbangrasa sikit sesama manusia bole tak?

aku mintak tolong ni. tolong pikir orang lain jugak jangan pikir diri sendiri jek. bole?

kite ni memang bile hidup ade yang kaya ade yang miskin. jangan di ikutkan sangat harta, kemewahan dan darjat sume tu. sebab nanti bile meninggal same je sume orang. kain putih dan kapas jugak untuk balutan. takde sutera mahupun emas.


fikir2kan :)