Kawan-Kawan

Seoul, Korea..terima kasih menerima sy sebagai tetamu :)


posted by ceklala

No comments

morning!

dua minggu sudah selama 3 hari aku ke Korea Selatan. mana lagi kalo bukan Seoul. kejap je 3 hari tu. tak dapat nak jelajah satu Seoul pun. banyak tempat tak sempat nak gi. almaklumlah beli tiket tak pikir panjang kan. so jadi ler gitu hehe

aku beli tiket 7 bulan awal. dari tahun lepas lagi. harga? memang berbaloi2!! semestinye Air Asia! cewahhh! macam tukang promote plak yek hehe. takdela, sebenarnye bagus jugak Air Asia buat promo, so lebih ramai dapat travel ke tempat2 yang memang dah lame sangat nak pegi kan. semestinye orang macam aku!!

aku fly 27 hb 4. ye dapat elak dari BERSIH 3.0 tu hehe. flight kul 11 malam. aku half day jumaat tu. kul 6 dah terpacak kat LCCT tu hehe. naik KLIA transit je then benti kat Salak Tinggi then naik shuttle bas ke LCCT. tak yah susah2 nak drive nak pikir nak parking kat mane sume. kite dah ade pengangkutan awam yang bagus :)

dalam flight dah feeling k-pop sebab aweks korea yang sambut hehe

tapi tula, aku ni bukan giler k-pop pun. orang ni suh kim salam kt artis ni, ade yg suh peluk cium artis tu kalo jumpa. dan aku hanya senyum je sebab aku tak tau sape yang dorang sebut tu!hahaha. sian dorang. sebab beli tiket dah lama kan. teruja tu tak sangat la. even aku renew passport pun 3 hari sebelum fly!!

 welcome to Korea!

sebenarnye macam tak caya dah sampai. 6 jam perjalanan. sepanjang dalam flight aku tak leh tido langsung! aku tengok orang lain dengan berbungkus kain selamba je tido woii! nasib sebelah seat aku kosong. aku pun balun jela tido baring kan. tp tu pun still tak bole tido. apesal ntah.


majoriti dalam flight sumenye memang orang sane. orang kite tak sampai pun 10 orang termasuk aku. tapi balun jela kan. memang selamba jugakla kali ni aku pergi travel sendiri sebab selalunye mesti family ikut. dah tua kot. pegi jela jalan sendiri!!hahaha


ini 6.29 am waktu Seoul, tapi Malaysia lambat sejam. so sebenarnye aku bagun time ni kul 5.30 pagi!! selalunye time camni aku still berselubung dalam selimut lagi weiiii! takpe2. jalan punye pasal harung jela ek hehe

oh lupa plak. aku punye flight ni stop di Incheon International Airport, Seoul, South Korea.

ini muka bangun pagi tak mandiii!!

oh, time ni suhu adalah 8 darjah celcius. nasibla aku bawak sweater ni kan. aku pegi korea ni itupun atas ajakan kawan aku. die dok study kat sana. sibuk suh datang. so aku pun pegi jugakla demi tak nak menghampakan kawan kan. ceh! padahal memang suke berjalan pun kannn!! aku redha. hehe


keluasan aiport ni lebih kurang cam KLIA jugakla. susun, teratur. confirm tak sesat! so terus ke imigration. orang korea ni sangat la susah nak berbahasa inggeris. even ko cakap yang simple pun die susah nak faham. kalo die speaking lagila ko kene dengar bebetul! hehe.

aku sebagai orang asing sile la sedar diri beratur di foreign passport. jangan nak menggedik2 berangan ko orang korea pulak ye. kulit tu sedar diri skit itam!!hahaha


dalam setengah jam jugakla beratur baru sampai turn aku. ni sume gara2 ade warga negara mana ntah wat perangai. selamba badak die je potong lane orang!! yang pasti memang bukan warganegara malaysia atau korea. nak kata filipina macam ntah. bayangkan dorang selamba dek je menonong gi depan sekali! dorang adela dekat 8 orang!

yg korean ni pelik jugakla tengok kan. siap kasi bahasa isyarat suh beratur kat belakang. dorang ni wat muka tak bersalah je. haish perangai tak elok tu janganla bawak tempat orang. even ko nak cepat pun silela beratur yek.


settle imigration terus lari2 pegi amik luggage pulak. lepas tu nak berkejar ke seoul station pulak :)





kite sambung lagi nanti yek hehe.....