Kawan-Kawan

rupa ada harta ada tapi...


posted by ceklala

No comments

baru balik cuci kete. 

cam biasela ari jumaat ni time org solat jumaat memang aku pi carik tmpt cuci kete. maunye taknak cuci. dah rase macam bawak lori sampah aku tengok kete tu. yela kete tak mahal pun yang penting kalo kite jaga kan ke nampak elok ye dak?hehe

kebetulan adela mamat ni die sampai dulu dari aku. hensem pastu comel lak lagi hehe. bawak kete honda city. kire ade rupa dan harta la nih. eh aku bukan cakap aku berkenan ke ape yek..suke tengok je. TENGOK je k. korang jgn nak anggap lain plak tau

k sambung cite.

time tu dah 1.15pm. aku dok tunggu giliran la. pastu aku bajet brother ni hantar kete je. sebab selalunye yang anta kete kat situ kalo time solat jumaat dorang tak tunggu. aku usha smpi 1.30pm. tak jugak die gerak2 g masjid. sedangkan dr tmpt cuci kete ke masjid dlm 200 meter je pun. hmmmmm


pada orang yang tengok takde salah la kot. tapi pada aku yang tengok hmmm..rupa ade, harta ade tapi tak reti nak bersyukur rupenye. ok itu hak die.


yela solat jumaat tu seminggu sekali je pun. pada aku la kan aku akan lebih respek kalo die g solat jumaat tu. yela ko hensem cane pun n kaya raya bawak bmw pun tapi kalo tak bole nak luangkan masa kejap untuk solat aku rasa terus jatuh rasa hormat aku kat die. tuhan tu dah murahkan rezeki die tapi die...


just pendapat aku je pun. masing2 ade pendapat masing2 kan. aku pun takla betul sangat. aku pun solat tinggal2 jugak tapi bile pikir balik mende ni bagi pengajaran kat diri aku sendiri jugak. untuk renungan aku bile dah berharta sikit nanti mudah-mudahan aku tak lupa pada yang bagi rezeki. insyaallah..

**sekadar pendapat aku. takde kene mengena dengan yang hidup atau telah mati. sekian.