Kawan-Kawan

jenis tak belajar adab


posted by ceklala

No comments

salam pagi jumaat!

korang pernah tak...


percaya tak kalo aku cakap perkataan 'korang pernah tak...' tu dekat setengah jam jgk la mcm tu je tak bersambung2 ayat die!hahahaha..tengah2 aku baru syok nak mengarang tetibe bos masuk suh wat keje! hehe nasib sempat cover line

tadi aku nak cite pasal spesies manusia bile bawak kete. dari semalam lagi nak cite tapi biasela asyik lupe je kan. bukan ape..aku tak faham jenis manusia yang die agak cam bangga diri kot bile bawak kete besar atas jalanraya. tak kisahla kete malaysia atau kete import.

ye aku tau kete aku kecik, aku bole je pun nak selit2 ke tepi jalan kalo kete besor ko tu nak lalu, tapi ko ade adab tak? 

dah kete kecik aku ni baik hati ke tepi kasi kete besor ko tu jalan tak bleh ke mase ko melepasi aku tu ko angkat tangan ke xpun paling koman ko senyum! mahal sangat ke agak2 senyuman ko tu?? 

ni idak, aku yang kasi die lalu aku jugakla yang angkat tangan sambil senyum kat die!

die melepasi aku dengan muka berlagak weiiii. nak je aku rase calarkan skit kete die. tak banyak sikit pun cukup! sikiiiittttt je! baru puas hati aku dgn org yang berlagak camni tau dak!

dah 2 hari berturut2 dah aku kene. ke aku tak taula memang orang2 kat bandar tun razak ni yang memang cenggini perangai berlagaknye kan. camni ke tunjuk adab sopan kat anak?? mengong tau dak.


k bai.