Kawan-Kawan

bibir cantik dengan madu


posted by ceklala

No comments

liatnye la rase nak update blog nih....

siyes kebizian yang amat, macam2 hal dan keje mendatang. biasela ujung tahun kan? eh tapi apesal bile ujung tahun je nak bizi bagai nak rak? yang awal dan tengah tahun tu buat ape ek?hmm...

nak update blog kepada yang berfaedah bukan takat borak kosong tapi tula..bile ade masa idea pulak takde. abis tu cane nak update kan. kalo ikutkan banyak sangat yang tertangguh. trip sabah pun tak publish lagi..adoiiila...

asal tadi cam nak kasi petua cantikkan bibir. tapi bile da start ni tercite mende lainla pulak hehe.

tapi takpela. aku kasitau jugak ye. kepada anak2 dara or mak dara atau jgk anak dara yang dah tak bape nak dara tu kan ekekeke..benti gelak jap..k sambung...kepada anda sume kalo nak cantikkan bibir tu meh sini kasi petua mudah lagi menjimatkan!

seperti biase aku memang tak suke mende mahal2 nih hehe..yela baik guna yang asli kan. so kat uma korang ade MADU?

madu memang kita tau sangat berkhasiat. selain untuk di makan begitu saja (eh dah mcm iklan gardenia plak hehe) madu jugak sangat bagus dalam bidang kecantikan.

caranya adalah dengan cara sapu sahaja madu tu pada bibir anda. bole jugak nak biar semalam. tapi make sure takde lipas gigit la yek hahahaha kang tak pepasal sok pagi bangun tido bibir bengkak kan hehe. cara menyapu madu di bibir ni paling berkesan adalah pada waktu malam

tak sampai seminit pun nak sapu kan. nak cantik kene rajin skit ye. pada aku biar cantik original bukan sebab make up okeh :)

aku rajin guna madu sebab bibir aku jenis cpt kering. even aku pakai vaseline selalu pun still mcm tu gak. so solution terbaik aku guna adalah MADU! kadang bukan takat sapu kat bibir je..aku sapu terus satu muka!ekekeke...confirm lembut je muka nnti lepas bilas. 


eh tapi bile sapu kat muka jangan biar lama sangat ye. agak2 die macam dah kering skit tu bole basuh dah. jangan dah kering sgt baru basuh. akan buat kulit jadi kering nanti. dlm 5-10 minit tu ok dah. tapi kalo kat bibir tu takpe pun lelama. sebab selalunye dalam kes aku tak sempat kering aku abis makan dulu dah madu tu!ekekeke

so..selamat mencuba!! :)