Kawan-Kawan

Pilih Musim Terbaik


posted by ceklala

No comments

salam jumaat

semalam cuti. tapi aku tetap jugak ke opis. nak buat cemana keje tengah bertimbun. takpelah bukan selalu pun. even weekend ni pun plan nak balik kampung terpaksa tunda sebabnye keje tadi lah. kene submit selasa pagi. so aku tetap akan bekerja hujung minggu ni dan juga cuti thaipusam hari isnin.

yang membuat perancangan ke Krabi, Thailand bole saja refer pada link di tepi kanan ye. aku bile ntahnye nak buat side bar untuk sesi cuti-cuti nih. tunggu keje dah kurang sikit yek hihi.

sebenarnye nak merancang percutian ni kene tengok jugak pada situasi. musim lebih tepat. pada yang nak ke Krabi, sekarang adalah "Peak Season" so harga akan menjadi double dan kadang triple secara automatiknye. sebabnye tengah musim mat dan minah saleh bercuti so paham-paham jela harganya. hotel yang aku duduk dulu tu pun masa aku pergi time "Green Season" baru rm90 semalam. tapi kalo pergi sekarang harga paling murah pun dalam rm300.

memang kalo pergi sekarang pantai cantik, orang kata cuaca paling terbaik tapi terpulang pada korang. kalo memang berkemampuan why not kan. even aku pergi aritu pun walaupun musim hujan tapi hujan kejap je. still bole pergi island hopping, bole kayak dan snorkelling sume :)

ape pun periksa dulu keadaan cuaca. kalo time tu banjir ribut segala elakkan la yek. takut jadi hal lain yang tak di ingini pulak. sebab pernah makcik aku dari Bangkok nak balik Malaysia, sekali time tu banjir teruk. airport sume naik air. terkandas kat sane 3 hari. kalo ko berduit dan memang dah prepare awal takpe, macamana kalo takde dan cukup makan je?

so ape pun segala aspek perlu diambil kira ye. sebab tu aku sebelum pergi mana-mana akan tanya kawan2 yang pernah pergi, tanye semua yang penting. kalo takde pun bole je google search. baca review dan cari maklumat. aku lebih suke baca review orang. penting tu.


:: tengah berangan nak pergi Tokyo, Japan time Autumn nih hihi. tapi harga memang confirm la mahal. takpe. kita teruskan sambung simpan duit dalam tabung ayam!hahahaha