Kawan-Kawan

Phnom Penh Travel Trip 4 - Activities 1


posted by ceklala

1 comment

soryla korang yek lama tak update.

minggu lepas lebih kurang 4 hari jugak aku sakit perut. keracunan makanan sebenarnye. tak taula pesal. 1st day kene tu menggigil2 badan, siap sakit sendi sume. 2 sampai hari ke 4 tu tahap pegi ulang alik bilik air je. aku dok la tala teh o pekat. nak gi klinik malas! hahaha

takut jugak kene denggi tapi alhamdulillah dah kembali sihat :)

so jom sambung pasal phnom penh. pasal hotel dan tempat makanan halal aku dah cerita kan. so kali ni untuk entry terakhir moh ler aku cerita antara tempat2 yang aku pegi. tujuan utama pegi phnom penh ni adalah nak bawak mak aku jalan2 sambil shopping sesikit. so faham2 jela yek hihi

dari before sampai aku memang dah buat itinerary mane nak pergi ape sume so senangla. takdela tercangak2 kan. just aku bgtau je kat haji arini nak pegi mana esok pegi mane ape sume die bawak. senang!




aku sebenarnye takde tulis pun aku pegi mane ke ape. sebabnye most tempat kitorang tak masuk dalam. yela situ memang banyak kuil dan pagoda pun. ade budak kecik takkan nak bawak kan. so akhirnye kitorg pegi tapi amik gambo je kat luar! kikiki ok la tu kan. so gambo-gambo ni ade yang aku tau kat mane ade yang aku tak tau. so pandai-pandaila korang yek!hahaha

selain shopping bukan barang branded kat sini banyak jugak tempat korang bole pegi. depends atas tujuan ko datang sane untuk ape. ikutkan aku nak je pegi tmpt yang ade tengkorak pembunuhan beramai-ramai tu tapi dok pikir ade budak kecik je so tak jadila. takpe, next time kite pegi lagi okeh hihi

art museum


kan da cakap mane yang tau je aku letak caption. yang tak tau tu korang google jela yek hahaha siyes aku da lupa. tapi aku suke la. bandar die rilex je takde kelam kabut. sekali pandang nampak macam kotor tapi yela aku bukan pegi new york ke seoul kan. so janganla samakan. tak kotor cuma memang berdebu. disarankan korang pakai mask.

korang teruskan layan gambo yek. aku tak tau nak type ape dah hihihi.





ala penjara pudu

bangunan kerajaan

sekian untuk aktiviti jalan2. siyes aku lupa nak catit mana aku pegi. sebabnye selain tempat yang memang betul aku nak pegi, aku suruh haji bawak je tempat yang bangunan cantik dan memang lain dari yang lain. 

ada diantara tempat2 yang aku pegi ni dikenakan bayaran untuk masuk, tapi kitorang tak masuk pun sebab tujuan utama datang adalah sebab lain. ape lagi kalo bukan shopping! kikiki

so untuk next entry aku tunjuk pulak kat korang tempat2 shopping menarik kat Phnom Penh ni pulak ye. so silela bersabar okeh :)


1 comment