Kawan-Kawan

Langkawi Trip - Bajet 1


posted by ceklala

2 comments

Morning!

Entry kali ni mayb agak panjang or akan disambung ikut atas kerjaan aku di kantor ni hehe. Insyaallah aku cuba bagi tips sepanjang bajet trip aku kali ni k. sebab aku before pegi mane2 memang akan buat survey dulu supaya nanti bile sampai sane takdela tercangak2 nak gi mane buat ape sume kan hehe

Sambung cite cuti2 Malaysia semlm. Ikutkan trip aku kali ni macam kene cancel last minit tetibe, cos tetibe pulak ade job masuk. Isnin aku apply cuti terus bos confirm kate ok. Soknye selasa tetibe die kate suh postponed, memang takde maknenye aku nk postponed la kan. Sebab selalunye kalo dok postponed2 ni mmg confirm terus tak jadi hehe

Percutian kali ni aku memilih Pulau Langkawi!yeayyy

Bukan 1st time. Ntah da bape banyak kali pegi dah tak ingat. Cuma before ni pegi ngn family. Ade skali tu pegi rombongan time diploma. Dis time pegi sendiri2 je. sangat best! Plan nk ke Langkawi dah lame, adela dalam 2 bulan camtu tp rancang gitu2 je. So bile dua2 ade mase free..let’s go!

Rabu baru book hotel. Aku call merata hotel kate fully booked. Pelik jugak aku. Then aku try book guna Air Asia, eh ade pulak kosongnye. Niat asal memang nak main redah tp kang buatnye mmg fully booked bebetul penat je dok pusing2 nk cr hotel kan.

Dis time aku memang nak dok Chenang. Sebab b4 ni dok kt Kuah bosan. Aku kan giler pantai hehe

Aku g kali ni ber2 je. Ditemani anak buah abang ipar aku. Dua2 tgh bz. Selamba apply jgk cuti nasib baik approved. Niat asal nak gerak kamis malam tu jgk. Tp sebab dua2 ekor penat siangnye bz kat opis so kitorg decide gerak subuh.


aku dan anak buah..masa ni benti subuh jap kt R n R Gurun


yang paling aku suke tengok semestinye
pemandangan sawah padi!!

Subuh tak subuh jugakla. Kul 4 pagi dah gerak kuar uma. Sebab memang nak sampai jeti awal pagi. Kitorg sampai jeti Kuala Kedah tepat kul 9 pagi. Alhamdulillah parking bebetul kt depan tu. Selamat la skit. Mahal la skit tp yg penting selamat. Oh kitorg drive ye. Giler tak gigih la kan hehe

Sampai terus g kaunter beli tiket. Tak sempat nak kejar feri kul 9.30 so kitorg amik feri selepas tu kul 11.30am. Sehala rm23 kalo dari Kuala Kedah ke Langkawi ye anak2. Kalo nak murah ko gerak dari Kuala Perlis rm18 je sehala. Tapi dr jeti Kuala Kedah ni ke jeti Kuala Perlis kalo drive dalam 40 min jugakla.


beratur jangan tak beratur. aku tunggu beg kt tepi jela 


kene isi borang ni dulu. kat tepi kaunter je



Perjalanan dari Kuala Kedah ke Langkawi dalam sejam. Kalo mabuk laut jangan risau. Ade plastic beg disediakan khas untuk korang muntah dalam tu hehe

tepi jeti kuala kedah. 
aku memang suke la tgk pemandangan camni. suke sgt! :)



Bersambung….

2 comments