Kawan-Kawan

kesian sang isteri


posted by ceklala

2 comments

selamat pagi.

ucap selamat pagi pun dalam nada takde semangat. mau idaknye, aku dahla bangun lambat arini. malam tadi tido shah alam, mak aku tak kasi balik. dahla sehelai sepinggang. terpaksa tido pakai kain batik pinjam makcik aku. nasib tak barai. ye la aku bukan reti sangat pakai pun. kalo nanti pegi rumah mak mertua confirm aku guna tali pinggang taknak kasi lucut!

ni pun cam ade pening2 skit. tido tak cukup. tido ngan akak aku and anak die sume. si kecik tu meragam pulak malam tadi. sakit perut gamaknya. tepuk2 perut kembung. alahai sian. dok ngaruk je. 

acu die ni nak ngaruk jugak. tapi buat diam jela. #ngengada!

sian jugak kan. yela yang ade anak2 kecik ni la kan, tetengah malam anak meragam, sok pagi2 nak pegi keje pulak. aduhai canela ek nak perform kat opis. tu belum lagi yang anak berderet tiap tahun.

memang anak tu rezeki. tapi aku selalu jugak doa yang mudah2an aku dapat suami yang memahami dan bertimbangrasa. yela takdela malam2 anak mengaruk laki sesedap berdengkur kat sebelah tapi aku terkontang kanting jaga anak sesorang kan. sok paginye nak gi keje sesama. dengan nak kemas uma lagi nak masak la. 

kaum adam, silela tolong isteri anda di rumah ye. jangan pikir diri sendiri je. isteri anda tu pun manusia jugak. kalo mampu sediakanla pembantu.


pesanan dari aku yang tak kawen lagi. eh?


2 comments