Kawan-Kawan

bila hilangnya nilai kemanusiaan


posted by ceklala

2 comments


mana peginye nilai kemanusiaan kita. kucing pun makhluk allah. kite menumpang di bumi yang satu. tapi kenapa kite perlakukan si kucing seperti kita tuan punye bumi??

sian si kucing ni. kalo tengok pic ni bebetul sebelah telinganya ade kesan kene potong / gunting. sapela yang sanggup buat camni ye?

mase ni kt beras terbakar. aku singgah makan kat gerai ni. kebetulan order nasi goreng kg. sume ikan bilis yang ada aku bagi pada si kucing comel nih. kalo la dekat ngn uma aku dah lama aku bawak balik. tenang je tengok muka si kucing yang bersih ni kan. sayu pun ade.

tanamla sedikit nilai kemanusiaan dalam diri korang ye. kita pun menumpang. 

sedarla diri.




2 comments