Kawan-Kawan

sesal pun tak guna


posted by ceklala

No comments

bergenang air mata aku..menakung tapi sempat aku tahan.

kalo nampak dek budak opis mahu aku digelakkannya.

aku terbaca kisah mengenai seorang suami yang insaf setelah kematian isterinya. memang manusia selalu begitu. bila kehilangan baru terasa, baru nampak kebaikan yang dibuat. tapi bile depan mata tak pernah hargai langsung ape yang telah dibuat. nape macam tu??

aku kalo bole sentiasa nak berbuat baik kat semua orang sebab pernah baca hadis yang mengatakan jika kita selalu berbuat baik insyaallah kebaikan itu sentiasa di sekeliling kita. walaupun aku tak mengharap akan dibalas juga dengan kebaikan tapi aku cuma harap aku dihargai atas kebaikan itu. cukuplah.
aku dapat cerita ni di facebook kawan aku. aku sudah pun share link ni di fb. jangan pulak nanti kate aku ni dah desperate nak kawen bile post cite2 macam ni kat fb. sebab utama aku deactivate fb ni sebab inilah. 

sakit telinga dan hati dgr umpatan orang yang tak berpelajaran nih. cakap ikut sedap mulut tak pernah pikir orang lain.


so baca lah..untuk peringatan kita bersama. hidup mati kita di tangan allah. hargailah orang yang sayang kita. jangan kite menyesal kemudia hari.