Kawan-Kawan

buah hati pengarang jantung


posted by ceklala

No comments

oh pasal buah hati baru aku tu kan..jeng jeng..meh sini nak tunjuk gambo. korang jangan jeles tau. wink!




sony ericsson xperia ray

cun tak??! hehe
inilah die buah hati baru saya *wink2 :)


ramai yang tanye nape aku tak amik samsung or blackberry or iphone. aku pilih ni setelah berbulan buat survey. ye berbulan ye. bukan ade duit terus pi kedai beli. idak sama sekali. aku buat camni sebab aku ni spesies guna hp sampai hancur and rosak!

punca utama aku beli ni pun sebab hp lama aku memang da nazak. sampai abis ilang sume contact no aku! stress betul. abis sume no kengkawan lama aku ilang. nasib badan. memang die suh tukar baru la tu hehe

lame aku pakai hp yg lame ni. 4 tahun dah. sampai asyik keje hang je pun aku pakai jugak. bersabor namenye hehe. tapi bile da nazak sangat sampai on pun tak bleh idup memang terpaksa la jugak membeli yg baru.

eh i bukan curang okeh. i bukan spesies camtu!


nipis dan ringan!


depends atas masing2 jugak bile bab beli hp ni kan. memangla ramai kawan suh beli bb. tapi aku rase untuk jangka masa panjang aku tak bape berkenan. sebab yang best pasal bb ni just bbm je. tol dak? tapi kalo nak layan tenet ke games ke video ke xbape nak best.

tapi hp ni punye ringan memang bole buat aku tercampak kalo tak pegang bebetul! adela dapat free casing. aku pilih mestila turqoise. transparent lagi wink2!


camera with HD


ni lah sebab utama aku beli hp ni. camera! aku kan suke berjalan, suke bergambo, tapi masalah utama aku adelah malas nak bawak camera besar2 kulu kilir. so dengan adanya xperia ray ni memang setel probs aku. 8 mp ye syg2 sekalian. hehe

dgn android 2.3.4, so memudahkan jugak aku utk online. aku bukan gajet freak, so pada aku sangat memadai untuk aku dah. size lebih kurang dari iphone cuma yg iphone lebar skit jek. tapi ray ni lagi nipis dari iphone.

nak compare perisian sume memangla iphone menang. tapi well mcm aku cakap tadi, ray ni sudah memadai untuk aku. janji bole call, sms, internet sesikit and paling penting camera, pun dah cukup!

ade 4 color tapi untuk kali ni aku memilih putih. suci bersih gitu. heheh


sekian. bai.