Kawan-Kawan

8 JAM Perjalanan...


posted by ceklala

4 comments

assalamualaikum...

dengar khabar arini pun highway di beberapa tempat masih lagi jammed sejak semalam. alhamdulillah aku dah selamat sampai tepat jam 11 malam tadi di rumah setelah mengharung perjalanan yang cukup lama. padahal bukan jauh sangat pun :(

8 jam dari kuantan ke kl. aku bertolak jam 4 petang dan sampai rumah tepat jam 11 malam. 7 jam di highway LPT dan sejam lagi dari tol gombak melalui mrr2 balik rumah. siyes tak pernah-pernah jadi camni. penatttttttt! sampai rumah terus tido!

selalu aku balik makan masa pun dalam 4 jam je pun. ini 2 kali ganda! setiap hentian r n r penuh sesak! nak masuk susur pun dah dekat 500 meter. tu belum lagi yang nak isi minyak. dekat 1km beratur menunggu! aku sampai tak minum air dalam kete sebab takut kang nak gi toilet! yela nak benti kat mana kan kalo dah penuh camtu. agak kesian kalo ade yang sakit perut cirit birit!

kesian jugak bagi yang ada anak kecik. mesti mengaruk dalam kete dok lelama. aku yang sorang ni pun dengan rasa nak terlelapnye dan rimas. siap bersila dalam kete sebab dah lenguh sangat! nasib baik isi minyak penuh tank. kalo tidak tak taula kul bape pagi baru sampai. alhamdulillah takde excident, cuma banyak kete yang tersadai semalam.

agaknya kalo negara darurat ke ape aku dah bole bayangkan akan jadi camni jugak kot. bile malam dah jadi macam pesta lampu!! siap ade yang benti tepi jalan borak-borak lagi. dah jenuh sangat tunggu rasanya hihi

ape pun inilah yang meriahnya tentang raya. semua berkumpul beraya bersama. seronok!

4 comments