Kawan-Kawan

Cerita PRU10


posted by ceklala

No comments

amboii kemaen rancak korang bile cite bab cuti yek. aku still tak dapat jawapan lagi pasal cuti pru13 6mei ni, if aku tau nanti aku update korang yek. insyaallah...

actually aku still teringat-ingat masa tahun 1998 iaitu pru ke 10 time tu, aku mase tu tingkatan dua. memang masa tu la aku terasa sangat yang negara tengah berkempen sakan. sebab aku pun terjebak sekali. bukan terjebak ape sangatla pun, cuma tiap kali orang pasang bendera aku pun dok sama nyibuk...dok tengok jela mampu pun hihi

kebetulan abang aku ngn kawan2 die pun join sekaki jugak. dorang diberi tugas memasang bendera2 di sekitar kawasan perumahan kitorang.

yang paling aku ingat sebenarnye sehari sebelum pilihanraya tu abang aku eksiden. terperosok bawah lori mase on the way balik rumah dari pasang bendera. sakan pasang bendera dari tengah malam ke pagi, mase nak balik tu la kene. eksiden dengan baju parti tu yang tak menahan kekekeke

aku tak tau abang aku simpan lagi ke idak baju tu. tapi memang tahun tu la aku rasa meriah sangat negara berkempen. mungkin jugak sebab ade kes yang jadi kat anwar sebelum pilihnraya tahun tu..

moga PRU kali ni dalam keadaa aman, tiada sebarang perkara buruk bakal terjadi, aku dah tak tengok berita sejak 2 minggu lepas, sebab aku rimas...aku nak tengok berita penting tapi asyik mende sama je bosan dah aku..

ape pun selamat berkempen...selamat membunag undi! =)