Kawan-Kawan

Mentaliti Orang Kita


posted by ceklala

No comments

assalamualaikum

pagi tadi ye sedang marah..skang dah ok..begitula orang perempuan bile datang bulan...ade saje yang tak kene...tapi aku tak pernah nak hamburkan marah pada orang lain...cube jugak tahan agar orang yang takde kene mengena terkena tempias...'tak baik buat orang..nanti orang buat kite balik'..itu kata mama aku :)

entry kali ini lebih sesuai rasenye menggunakan perkataan 'aku' dari i yang selalu aku gunakan...kalo terasa kasar mintak maaf ye...kalo ade yang perasan kadang2 ayat dan tatabahasa di dalam blog aku semakin tersusun dan teratur..why? itulah tujuan utama aku 'blogwalking' setiap hari...memperbetulkan mana yang salah...manusia mane tak pernah buat silap kan??

dari hari ke sehari aku semakin teruja berblogging..bukan sebab nak cari populariti murahan..jauh sangat andaian tu...tapi sebenarnye aku terlalu suke menulis...dan terlalu suka membaca..aku menjadi 'silent reader' kepada banyak sangat blog..mungkin blog2 kamu juga aku dah jengah dan jenguk...:) aku juga masih memperbetulkan cara penulisan aku..aku tau ade yang suke dan ade yang tak suke dengan cara aku...sekadar mahu berkongsi saje :)

tapi...ah manusia kan...terlalu sukar nak memuaskan hati orang lain...aku manusia tak sempurna...

sebenarnye kite sume ada masalah mental...why? sebab ade je yang tak kene dengan orang lain kan...pantang tengok orang lain lebih sikit je dah mula ade niat tak baik..pantang tengok orang lain senang skit je mula nak dengki..nape camtu? 

itulah manusia...aku pun pernah jugak kadang2 macam tu..nak2 bile tengok perempuan lain yang lebih cantik dan berjaya dari aku...bukan dan dengki atau ape..tapi aku cemburu dengan keupayaan dorang...dan aku percaya satu hari nanti aku juga bole berjaya seperti mereka...insyaallah..

dah terlalu banyak mentaliti yang tak bole kite ubah...sebab itulah mentaliti orang kite...jika ubah sesuatu yang dah sekian lama ada pasti ada yang tak kene...susah..tak berbaloi katenye...

terlalu puitis rasenye post kali ini...tapi ape salahnye..sesekali kan...sebab skang aku tengah waras bukan sewel macam selalu :)


seronoknye dapat bercuti ke tempat seperti ini lagi...terlalu suke pada keindahan alam :)