Kawan-Kawan

Berubahlah...


posted by ceklala

4 comments

Assalamualaikum...Salam Jumaat..

lama aku biarkan page ni kosong. memula bersemangat nak menaip, tetibe nafsu menaip putus dek sms yang masuk. hmmm takpelah..cerita nanti bukak aib pulak..so kita simpan jela dalam hati

cuma pada aku..berubahlah..sampai bila nak ditakuk lama?

aku pun kekadang suami selalu jugak tegur itu ini, memangla perit bila ditegur, tapi kene ingat kalo takde orang tegur memang ko akan kat situ je sampai bila-bila...

ko taknak berubah ke?

aku rasa aku banyak jugak berubah selepas kawen ni, berubah dari seorang yang cepat melenting kepada yang sabar. sebelum ni pantang orang buat silap mesti aku nak laser jek, tapi alhamdulillah lepas kawen ni aku sendiri yang nampak perubahan pada diri aku. aku lebih banyak bersabar dengan sesuatu.

aku tak mintak pun orang lain nampak perubahan tu, cukuplah aku sendiri sedar dan allah sedar, paling utama suami sendiri sedar. mungkin aku jadi macam sekarang sebab suami aku macam perangai aku dulu. dulu aku cerewet, tapi suami lagi cerewet, aku dulu pemarah, suami jugak seorang pemarah.

tapi takkan dua-dua nak jadi camtu? panas lah rumahtangga. kite perempuan...tak salah kita beralah. beralah tak semestinya kita ni pengecut, penakut atau apa saja yang terlintas di fikiran korang. tidak sama sekali. 

bila aku sabar dengan sesuatu perkara tu aku tau allah sayang aku, sebab dulu aku selalu doa pada allah agar beri aku kesabaran yang tinggi. alhamdulillah aku masih boleh bersabar dan paling penting aku banyak redha selepas kawen :)

aku tak baik pun, dan aku sentiasa berharap aku dapat jadi yang terbaik satu hari nanti..insyaallah..


4 comments