Kawan-Kawan

Cantik Tapi Murah


posted by ceklala

No comments

assalamualaikum n good morning :)
sihat korang2? hope sihat alhamdulillah

syukur alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas dan menjalani hidup seperti biase...alhamdulillah juga kerana masih di panjangkan usia untuk terus menyayangi insan2 yang ada di sekeliling :)

sape suke shopping?! i suke giler shopping!!hehe...dalam berbelanja sebenarnye bergantung pada individu itu sendiri...bukan pasal kedekut tapi pandai berbelanja...tak salah pun nak habiskan duit gaji untuk bershopping tapi kene make sure dah simpan sikit untuk hal2 kecemasan berlaku contohnye sakit pening demam ke kan..kalo dah abis duit ke shopping ade lagi ke duit yang tinggal?

tak semestinye yang branded itu cantik dan tak semestinye yang mahal itu cantik..akuilah kebenaran itu...kadang2 kalo pandai memilih, barang yang murah itu lebih cantik dari yang mahal! so kat situ dah jimat some of money! see...silela bijak berbelanja...tak salah nak ade baju2 mahal dan branded tapi biarlah berpada...sesetengah dari kite sanggup berhutang demi kepentingan diri sendiri...nak shopping punye pasal sampai duit nak makan pun takde!

janganla jadi macam tu k...tak bagus untuk future...memetik ayat dari one of fren semalam yang katanye 'kemahuan melebihi keperluan'...memang diakui ayat itu memberi kesan mendalam kepada sesetengah orang...itu sume nafsu semata..kalo nak ikutkan bershopping ni sampai bile2 tak abis...trend berubah mengikut zaman...taknak dikatakan ketinggalan zaman sanggup mengikat perut demi kemahuan yang satu itu..

terpulangla...jangan sampai menyesal tak sudah ye
taking care..daaa :)