Kawan-Kawan

bila suami memasak..


posted by ceklala

No comments

amboii berkurun sangat nihhhh!

biasala mood lari ke mana ntah, pastu bz lagi ngan keje opis. hari-hari pergi kerja je stress. mau idak kalo dah pepagi dah kene rempuh jem teruk. hoihhh ape pasal la dah lalu tol pun jem teruk jugak haaaaaaaaaa? rumah sebelah tol ldp jek, die punye jem kuar dari pak guard pun dah beratur jem! ko bayangkan...

dah tak bleh bayang sudah, jenuh kang nak membayang pulak hihi. tiap hari sekali pergi kerja aku akan lalu 3 tol, balik 3 tol lagi. tol LDP, penchala link dengan kerinci link. paling stress kalo semua tol jem! hadoii confirm lambat sampai opis  T_T

tapi redha jela. pergi kerja tu pun kalo ikhlas dapat pahala tau!

petang semalam sampai umah awal, alhamdulillah takde jem langsung. clear sesangat! selalunye dekat sejam kalo jem, kalo jem teruk sejam lebih la, semalam setengah jam dah sampai uma weeeeee

sampai2 cik suami cakap macam nak demam. patutla mandi awal, kalo idak die pas makan baru nak mandi..busukkkkk! :0 pastu tetibe cakap ngan die jomla makan kat luar, aku nak belanja. sebab semalam turn die memasak sian plak bile cakap tak sihat. kitorg masak ade turn. harini aku masak besok die masak. tapi tengok mood die la. mestila lebihnye aku yang kene masak kannnn

tapi die masak western jela, macam pasta spageti sume tu jela...kire ok la dari tak nak ke dapo langsung kan. syukurrrrrrrr alhamdulillah hiks

memula die cakap taknak. tetibe aku dah siap mandi, basuh sidai baju sume die bebuat tanye. "eh kedai makan steambot awak cakap tu kat mane? bla bla...bla" dengan muka sesengih. ceh kate tadi taknak, ni tetibe berubah hati pulak


orang demam ni tak kirela demam ke tak demam ke die punye makan memang banyakkkkkk. takde selera konon. die makan ketam je aku rasa adela dekat 10 ekor. die sorang yek. best jugak main masak2 semalam hihi

oh btw ni kat seoul garden ou. dah naik harga. terkejut kejap semalam T_T

yg tau before ni makan dalam rm38++ untuk dinner..skang ni ko tau berapa? rm47++...tu belum campur air unlimited, ngok ngek itu ini makan untuk 2 orang rm105. skang sume pun naik harga sekian.

so kalo dah harga gitu silela penuhkan perut anda sepenuh-penuhnya. rugi okeh kalo makan sikit. tak berbaloi. tapi terperasan skang dah ade sushi. weeeeeeeee suke! walaupun adela 5-6 jenis tapi okla dari takde ye dak. memang semalam makan sampai rasa nak meletup perut! balik rumah terus terbaring depan tibi dah macam dugong kekekeke

sejam lebih jugak la makan semalam. kusyuk makan sampai tak bercakap langsung! hahahahah

#prayforMH370

 


Asam Garam Rumahtangga


posted by ceklala

1 comment

assalamualaikum semuaaaaaaa!

amboi lame betul tak update ye dak. maaflah ye kebizian yang teramat sangat sebenornye. almaklumlah orang dah berkeluarga ni kan. pepagi buta dah bangun nak pegi kerja, balik pun dah maghrib. sampai umah nak masak la, mandi, solat, makan kemas umah bagai sume haaaaaaa nampak tak memang takde mase nak update??

sesejak kawen ni ha kerja opis tak pernah surut! makin bertambah lagi ade. tapi gaji tak bertambah2 pulak ye dak  T_T  pasrahhhhh

so far alhamdulillah rumahtangga ok sahaja. biasela asam garam rumahtangga kan, bergaduh manja tu elok jugak sebenarnye hihi tapi tu la aku sejak kawen ni dah lebih banyak diam la dari sebelum kawen. agaknye sebab dapat suami lagi banyak cakap kannn. ehh banyak cakap ke kuat bebel? opsssss sory sayang! hihi

tapi tula, nak cite jugakla sikit ni. kisah benar. mengenai kawan aku, bukan kawan aku je tapi aku rase ramai lagi pasangan lain yang mengalami nasib serupa. baru kawen 2 minggu dah terasa nak mintak cerai. ceraiiiiiii? allahuakbar! kalo boleh elakkan lah dari terjadi ye. biaselah bile tinggal bersama ni masing2 sebenarnye belum selesa dengan kehadiran orang lain dalam hidup. 24 jam ye.

selama ni makan tido tengok tivi pegi shopping sendiri je atau dengan kawan2, skang tidak lagi, pegi dengan pasangan hidup pulak. kadang akan terasa seperti terkongkong, tapi elakkan dari berperasaan macam tu yek. sebenarnye ape2 saja masalah yang melanda rumahtangga adalah dari syaitanirrojimmmmmmm! yela, manusia dah bina masjid kan mestila die marah and berusaha nak runtuhkan rumahtangga.

syaitan sukekan kemusnahan, tak suke tengok manusia berkasih sayang bersatu padu. even aku sendiri pun mase memula kawen ade jugak perasaan macam tu, tapi cepat2 aku berdoa moga allah beri aku kesabaran yang tinggi menempuh dugaan.

masing2 ade peel masing2 kan. kite kene usaha and cuba la fit in dalam situasi tu. jangan la dua2 pun nak bertegang urat sape betul, kene ade tolak ansur, insyaallah semua ok :)


p/s: bercakap melalui pengalaman....